Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Kunst/Fotografie/Zwarte magie
Gitte Brugman
Zwarte magie
Black Magic
€ 27,50 Oorspronkelijke prijs was: € 27,50.€ 9,90Huidige prijs is: € 9,90.
ISBN: 9789033008030.
Bindwijze:
geb
Taal:
NL
Uitgever:
Friese Pers Boekerij
Auteur:
Gitte Brugman
Paginas:
237
Categorieën: Fotografie, Huisdieren, Kunst, Natuur.
Treed binnen in de magische wereld van het Friese Paard! ‘Zwarte magie’ vol fotografie en heldere teksten die alle aspecten van de omgang tussen mensen en het Friese Paard behandelen. Keuringen, dressuur, handel, export, tradities ? het komt allemaal aan bod in de luxueuze uitgave ‘Zwarte magie’ die iedereen met hart voor paarden onmiddellijk zal aanspreken.
Gerelateerde producten
kunst

Noah Charney
Kunstvervalsing
Hoe kon een surrealistische schilder van licht erotisch getinte taferelen als 's werelds meest succesvolle Vermeer-vervalser de nazi's om de tuin leiden? Wat dreef beruchte meestervervalsers door de eeuwen heen? Waarom vervalst men Basquiat, Dürer, Van Eyck, Appel, Matisse, Warhol of Banksy? 'Kunstvervalsing. Misleiding en masterminds van meestervervalsers' legt het mysterie, de intriges en de schandalen van kunstvervalsing bloot. Deze vorm van criminaliteit wordt vaak beschouwd de roemrijkste van alle misdaden. De geschiedenis van kunstvervalsingen zit vol met misdaadverhalen, die fascinerend, vaak bizar en altijd waargebeurd zijn. 'Kunstvervalsing. Misleiding en masterminds van meestervervalsers' beschrijft de avonturen en mislukkingen van meestervervalsers van vroeger en nu. Het ontrafelt de criminele masterminds en laat zien hoe ze door een mix van genialiteit, trots, wraak, roem, misdaad, opportunisme, geld en macht tot hun daden worden gedreven. Niet alleen beeldende kunst, maar ook zwendel in wijn, archeologische vondsten en literatuur komt aan bod. Vervalsen is al zo oud als de handel in kunst, en ook de huidige kunstwereld wordt regelmatig geplaagd door miljoenenzwendels. Kunstmisdaadexpert Noah Charney onderzoekt hoe en waarom 's werelds meest kundige vervalsers ? op vaak ingenieuze en charmante wijze ? erin slaagden de kunstwereld te misleiden. Hij ontrafelt de trucs van hun handel en beschrijft hoe ze uiteindelijk tegen de lamp liepen, na grondig speurwerk, wetenschappelijke analyse of gewoonweg geluk. Ook laat Charney zien hoe de kunstwereld zelf bij vervalsing is betrokken, bijvoorbeeld door vervalsing te ontkennen om daarmee het eigen gezicht te redden. Welkom in de wereld van kunstvervalsing. En wees gewaarschuwd: vertrouw niet altijd op wat je ogen zien. Terrageb - 296 blz
kunst

Bob Manders
Personal Diversity
For English see below- In 'Personal diversity' laat de Nederlandse architect Bob Manders zien hoe uiteenlopende smaken en voorkeuren harmonieus kunnen samenwerken binnen een bepaalde stijl of concept. Met de oneindige verscheidenheid van de natuur als inspiratiebron creëert hij structuren die niet gemakkelijk te categoriseren zijn en die de individualiteit van zijn klanten sterk weerspiegelen. Hij combineert inzicht in architectonische principes uit het verleden met een passie voor innovatie, waarbij hij rekening houdt met licht en de impact ervan, context, flexibiliteit en veelzijdigheid. Zijn innovatieve omgang met de ruimte is gebaseerd op zijn Nederlandse afkomst, met een respect voor licht en schaduw dat de verbinding tussen binnen en buiten erkent. Zijn ontwerpen kenmerken zich met open, frisse en witte ruimtes, maar ook kamers die warm, donker en gezellig zijn. Hij gaat de uitdaging aan om alle zintuigen te gebruiken als het gaat om architectuur, met minimalistische ontwerpen die het traditionele en het moderne op sublieme wijze vermengen. - In 'Personal diversity', Dutch architect Bob Manders shows how different tastes and preferences can work together harmoniously within a certain style or concept. Using nature's infinite variety as his inspiration, he creates structures that can't be easily categorized, and strongly reflect the individuality of his clients. He combines insight into architectural principles of the past with a passion for innovation, considering light and its impact, context, flexibility and versatility. His innovative treatment of space draws on his Dutch heritage, with a respect for light and shadow that acknowledges the connection between the inside and the outside. His designs feature open, fresh and white spaces, but also rooms that are warm, dark and cozy. He addresses the challenge of using all the senses when it comes to architecture, with minimalist designs which sublimely blend the traditional and the modern. Tweetalig boek Nederlands en Engels Terrageb - 276 blz
kunst

Brancusi, Rosso, Man Ray – Framing Sculpture
Brancusi, Rosso en Man Ray zijn alle drie niet alleen beslissend geweest voor de ontwikkeling van de moderne beeldhouwkunst, maar bovendien maakten zij in hun werk op vernieuwende wijze gebruik van fotografie. De kunstenaars zetten de fotografie niet zozeer in om hun werk te registreren, maar als een middel om duidelijk te maken hoe toeschouwers hun sculpturen moesten zien en interpreteren. Ze gebruikten de – voor die tijd – experimentele mogelijkheden van het medium, zoals overbelichting, vernieuwende camerastandpunten en het vervagen van voor- of achtergrond. 'Brancusi Rosso Man Ray – Framing Sculpture' bevat beschrijvingen van alle tentoongestelde werken en essays over de drie kunstenaars door de conservatoren van de tentoonstelling. Verder bevat het essays door de specialisten Roxana Marcoci, senior conservator fotografie van het Museum of Modern Art te New York en Nina Schallenberg, conservator collectie van het Wilhelm Hack Museum te Ludwigshafen. Museum Boijmans van Beuningenpap - 224 blz
kunst

Nathan Mooij
Naked Eye Project
'Naked Eye Project - More than meets the eye' raken vier interessante onderwerpen: kijken, oog, communicatie en wetenschap. Iedereen kent ze: gevoelige mensen en rationelere mensen, mensen die beroepen kiezen als accountant of beroepen als kunstschilder, mensen die het hart op de tong hebben en de binnenvetters, mensen die altijd te laat zijn en mensen die gedijen bij orde en structuur. Zie jij ze ook? Ogen waarin je verdrinkt en ogen die je liever ontwijkt? Ogen die spannend zijn en ogen die door je heen lijken te kijken? Ogen met tranen, waarvan je duidelijk ziet dat het tranen van verdriet zijn of tranen van geluk? En wist je dat als je een gesprek voert met iemand je altijd iemand aankijkt in één oog? Nooit in twee tegelijk? Waarom en welk oog kiezen we dan onbewust? Volgens menig wetenschapper bestaat onze linker- en rechterhersenhelft uit een emotionele en rationele helft. Ons linker- en rechteroog zijn hier mee verbonden. De vraag die het team Naked Eye Project probeert te beantwoorden is: Zien wij de emotionele of rationele kenmerken van deze hersenhelften terug in iemands ogen? Naked Eye Project B.V.geb - 185 blz