Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Non-Fictie/Economie & politiek/Toeval is geen goede strategie
Clayton M. Christensen
Toeval is geen goede strategie
Succesvol innoveren door het echte klantprobleem op te lossen
€ 29,99 Oorspronkelijke prijs was: € 29,99.€ 9,90Huidige prijs is: € 9,90.
Veel organisaties laten innovatie aan het toeval over. Ze kennen hun klant, maar weten niet precies welk doel hij met het product nastreeft. Daardoor mislukt bijna 90 procent van alle innovaties en is succes vooral een kwestie van geluk. Clayton M. Christensen, hoogleraar aan de Harvard Business School en dé autoriteit op het gebied van disruptieve innovatie, komt na jarenlang onderzoek tot een belangrijke conclusie: klanten kopen geen boor en ook geen gat in de muur, ze kopen een manier om een schilderij op te hangen. Dat is hun ‘Job to Be Done’. Wie begrijpt welke klus de klant wil klaren, lanceert nooit meer een product dat niemand wil hebben. In ‘Toeval is geen goede strategie’ geeft hij een heldere uitleg van het principe en vertelt hoe je het in de praktijk toepast. Gerenommeerde bedrijven en snelgroeiende start-ups, waaronder Amazon, Ikea, Uber en Airbnb, gingen je reeds voor.
Gerelateerde producten
non-fictie
Rens Lieman
Uber voor alles
In 'Uber voor alles' legt journalist Rens Lieman de gevolgen bloot van de opmars van on demand-bedrijven als Uber, Deliveroo en Airbnb. Een taxi bestellen we via Uber, een schoonmaker via Helpling en een maaltijd via Deliveroo ? de hoofdrolspelers in de on demand-economie. Er is wel een Uber voor alles. Fijn, want gemak dient de mens. Of toch niet? Lieman legt de schaduwkant van deze nieuwe economie bloot. Hij interviewde beleidsmakers, investeerders en ondernemers, maar ook topmanagers bij Uber, Helpling en Deliveroo, en keek onder de motorkap van de on demand-economie door zelf voor deze bedrijven te werken. In 'Uber voor alles' onderzoekt hij hoe on demand-bedrijven werken en hoe ze de arbeidsmarkt, ons gedrag én onze omgeving ingrijpend veranderen. Business Contactpap - 224 blz
non-fictie
Wulfert van den Brink
Dat kan geen toeval zijn
Op het toeval kun je je tanden stukbijten. Wiskundige Wulfert van den Brink weet dat als geen ander. Zelfs de meest rationele mens heeft de onuitroeibare neiging om het toeval te verklaren én naar zijn hand te zetten. En Van den Brink is zo iemand. Als statisticus weet hij dat je niet kunt winnen van de roulettetafel, maar hij is het zijn leven lang blijven proberen. In dit autobiografische bericht schrijft hij op herkenbare en grappige wijze over zijn wederwaardigheden met het lot, de kans en het toeval. Dit boek gaat over statistiek en kansen, maar ook over de verklaringen die mensen erbij bedenken. Het gaat dus ook over geloof, bijgeloof en uiteindelijk over het accepteren van een zeer riskante hersenoperatie. Een overwinning op het toeval heeft Van den Brink nooit behaald, maar hij werkt er nog steeds aan. Wat niet geweest is, kan tenslotte nog komen. Mets & Metspap - 207 blz
muziek
Niek Nelissen
Willem van Otterloo
Willem van Otterloo was één van de vier belangrijkste Nederlandse dirigenten van de twintigste eeuw. Als componist liet hij een klein maar verfijnd oeuvre na. Zijn bekendste werk is de Symphoniëtta (1943), die behoort tot de meest gespeelde Nederlandse composities. Van Otterloo's levensverhaal geeft een interessant tijdsbeeld van het muziekleven tussen 1928 en 1978. Hij begon zijn loopbaan als tutticellist in het Utrechts Stedelijk Orkest. Een compositieprijsvraag van het Concertgebouw in 1932 bleek bepalend voor zijn toekomst. De orkestsuite die hij instuurde, werd bekroond met de eerste prijs en hij mocht de uitvoering door het Concertgebouworkest zelf dirigeren. Het USO stelde hem in 1934 aan als tweede en in 1937 als eerste dirigent. Hij bleef aan toen het USO in 1943 werd ingezet bij de Europasender, een Duitse propagandazender. Dit kwam hem na de bevrijding te staan op een veroordeling door de Ereraad voor de muziek.In 1949 werd Van Otterloo eerste dirigent van het Residentie Orkest, dat hij bijna een kwart eeuw leidde. Het Haagse orkest ging met hem een ongekende bloeitijd tegemoet. In 1950 werd hij een van de vaste dirigenten van het nieuwe platenlabel van Philips, dat hem behalve met het RO opnamen liet maken in Berlijn, Parijs en Wenen. De vele Philips-lp's droegen bij tot zijn internationale reputatie. Na het overlijden van Eduard van Beinum in 1959 werd algemeen verwacht dat hij diens opvolger zou worden bij het Concertgebouworkest. De keuze viel echter op Bernard Haitink en Van Otterloo bleef in Den Haag. In de jaren zestig kwam Van Otterloo bij het RO onder vuur te liggen door de roep om inspraak en repertoirevernieuwing. Als gastdirigent verlegde hij zijn activiteiten deels naar het buitenland. Na zijn vertrek bij het RO in 1973 werd hij chef-dirigent van het Sydney Symphony Orchestra. In 1978 overleed hij in Australië bij een verkeersongeval.Recensie: Dit vlot geschreven imposante boek is een handelsuitgave van een academisch proefschrift over de introverte levens- en musiceerstijl van een van Nederlands bekende orkestleiders met een interessant tijdsbeeld (1933-1978). Zelf voortgekomen uit de orkestpraktijk stond hij als vaste dirigent "op de bok" van respectievelijk het Utrechts Stedelijk Orkest en het Residentie Orkest. Ook de kronieken van beide ensembles uit die periode worden door de promovendus - muziekjournalist en leraar vwo geschiedenis - in detail beschreven. Voor diegenen die onder Van Otterloo hebben gespeeld, is dit relaas 'gefundenes Fressen'. Maar voor hen niet alleen! Het boek bevat naast talrijke bijlagen en foto's een dvd met een tweetal televisieregistraties uit respectievelijk 1963 (Gebouw K&W Den Haag, Brahms III) en 1976 (St. Bavokerk Haarlem, Beethoven IX). Het boek en de dvd zijn toonaangevend voor de onderhavige periode van het orkestbedrijf.Metagegevens • Van Gruting • Gebonden • 629 pagina’s • ISBN 9789075879407 • NUR: 660 - Muziek algemeen • Genre: Kunst, Muziek, Biografieën • Trefwoorden: Dirigent, Residentie Orkest, Van OtterlooOver de auteur: Niek Nelissen (1952) studeerde geschiedenis in Groningen. Hij is werkzaam als leraar aan het Stedelijk Gymnasium in Arnhem en als toetsdeskundige bij het Cito. Als muziekjournalist schreef hij een groot aantal artikelen voor muziektijdschriften en toelichtingen bij cd-uitgaven op muziekhistorisch gebied. De biografie van Willem van Otterloo is de handelsuitgave van het proefschrift dat hij in 2009 verdedigde aan de Radboud Universiteit Nijmegen.Over de uitgever: Uitgeverij Van Gruting, opgericht in 1996, legt zich toe op het uitgeven van boeken op het terrein van geschiedenis, kunstgeschiedenis, muziekgeschiedenis en literatuurgeschiedenis. Van Grutinggeb - 628 blz
non-fictie
Kiza Magendane
Met Nederland in therapie
Hoe word je van een vluchteling een burger? En welke reis leg je dan af? Kiza Magendane, die vluchtte uit Congo naar Nederland, neemt je mee op de reis die hij aflegde. Hij vertelt over de eerste stappen die hij in Nederland zet: over de vrienden die hij maakt, hoe hij de taal leert, zijn eerste sinterklaasgedicht en hoe hij uiteindelijk gaat studeren. Maar hij vraagt zich ook af of hij er wel écht bij mag horen. Eerst voorzichtig, later luider. Om ons duidelijk te maken wat hij bedoelt stelt Magendane Nederland voor als een huis, bewoond door verschillende huisgenoten, die zich op allerlei manieren tot elkaar verhouden. Via het metaforische raam, de tafel en de schermen in het huis analyseert hij wat Nederlanderschap betekent. Hij komt tot de conclusie dat niet alle bewoners van het huis Nederland aan tafel mogen zitten ? de plek waar de beslissingen worden gemaakt. Om tot een rechtvaardiger samenleving te komen stelt Magendane daarom voor om met Nederland in therapie te gaan. Als nieuwkomer is hij immers als geen ander in staat zich in een nieuw huis aan te passen. Deze kennis wil hij graag met alle bewoners van het huis Nederland delen. Prometheuspap - 240 blz