Menu

Michel Lafaille

Onderweg

Twaalf reflecties om bewuster te wandelen

 24,99  7,90

ISBN: 9789056155056. Bindwijze: pap Taal: NL Uitgever: Sterck & de Vreese Auteur: Michel Lafaille Paginas: 240 Categorieën: , .

Gerelateerde producten

non-fictie

Malcolm Frank

Code halo’s

Elke keer dat iemand een product zoekt, deelt, koopt, beoordeelt of becommentarieert wordt belangrijke informatie gegenereerd. Zo ontstaat een schil van informatie rond dat product, een code halo. Ook personen die online actief zijn genereren zo'n code halo, zodat we veel over ze te weten komen. Waar ze wonen, waar ze hun aankopen doen, wie hun vrienden zijn en van welke muziek, films of boeken ze houden. Nog niet zo heel lang geleden zouden bedrijven een fortuin hebben betaald voor die kennis. Vandaag de dag is deze informatie vrijwel gratis en direct beschikbaar en in 'Code halo's' leest u hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Het is te gemakkelijk om de opkomst van bedrijven als Netflix en Amazon en de neergang van veel traditionele bedrijven toe te schrijven aan de digitale revolutie. In 'Code halo's' wordt een completer beeld geschetst. De auteurs deden uitgebreid onderzoek naar de factoren die bepalend zijn voor groei en succes in de toekomst. Hun conclusie: benut de digitale informatie, de code halo, die iedere persoon, ieder product en iedere organisatie online omringt. Dit is niet zomaar een verhaal over big data, maar over de toekomst van het zakendoen. Iedereen die denkt dat de huidige datarevolutie alleen relevant is voor IT of marketing heeft ongelijk. Bedrijven als Disney, Amazon en Nike erkennen allang het potentieel van code halo's en bedrijven uit iedere branche kunnen nu hun voorbeeld volgen. Niets doen is geen optie ? Blockbuster en Kodak hebben aangetoond hoe snel die fout kan leiden tot de ondergang. Overal worstelen bedrijven met de vraag hoe ze grip krijgen op de nieuwe werkelijkheid. 'Code halo's' helpt ze eindelijk de kansen te grijpen die het digitale tijdperk ons biedt.
 20,99  7,90
Verder lezen

non-fictie

Kilts

Next! Digest 2007 nr.6 Stilstaan bij besluitvaardigheid

Er wordt veel bewondering geuit voor gut feeling en toppers die onder hoge druk adrenalinegedreven split second salomonsoordelen kunnen vellen. Lijkt nergens op! betoogt psycholoog en hoogleraar Marc Buelens in zijn boek ?Grootmeester in Beslissen? en in het daarop volgende gesprek. Hij wordt daarin bijgetreden door het goed dozijn andere deskundigen die op deze cd hun zeg krijgen. Het nemen van optimale beslissingen is een uitgebreid proces waarvan de stappen rigoureus toegepast moeten worden. Elke concessie aan tijdsdruk of een van de andere factoren heeft een destructieve invloed op de kwaliteit van het genomen besluit. Wij nodigen u dan ook uit tot de weloverwogen beslissing om tijdens het beluisteren van deze cd, even stil te staan bij uw besluitvaardigheden. Focus, alleen dat doen wat echt belangrijk is. Dat is de belangrijkste succesfactor voor managers volgens James M. Klits. In Doing What Matters: How to Get Results That Makes Difference, het eerste boek dat we voor u hebben samengevat, geeft de schrijver tips en methoden om die gerichtheid te bereiken. In The Harvard Business Review on making smarter decisions geven diverse auteurs een beeld van een breed spectrum van effectieve besluitvormingstechnieken en ?processen. De acht bijdragen gaan ervan uit dat een organisatie stilstaat als er geen besluiten genomen worden, en dat die besluiten de richting bepalen waarin de organisatie zich ontwikkelt. In hun boek Grootmeester in beslissen kijken Marc Buelens en Herman van den Broeck nauwkeurig naar het beslissingsproces. Door een goed proces van besluitvorming wordt het toevalselement teruggebracht en kunnen ook in moeilijke omstandigheden zoals onder tijdsdruk en in groepen goede beslissingen genomen worden
 5,00
Verder lezen

Door drukte kan de levering van uw pakketje langer duren. Wij streven er naar bestellingen binnen 2 tot 4 werkdagen te leveren. Sluiten