Weten en geweten in de reclame – ook onder de gordel van smaragd Ziehier een aantal herinneringen en toelichtingen. Het gaat over reclame, vooral over het schrijven ervan, en over de omgevingen en omstandigheden waarin ik dat deed. Hierbij zal ik veel uitweiden en afdwalen, en mezelf in een gunstig daglicht plaatsen.
Gerelateerde producten
mens & maatschappij

Kugel
Beknopte geschiedenis van de gymnastiek
De ontwikkeling van de lichaamsoefeningen
wordt beknopt weergegeven vanaf de oudheid
tot heden. De belangrijkste stromingen die van
invloed zijn op de Nederlandse schoolgymnastiek
worden in een logische samenhang behandeld.
De ontwikkeling van de medische gymnastiek
wordt in een apart hoofdstuk besproken. Dit
boek is een beknopte weergave van het boek
getiteld: “Geschiedenis van de gymnastiek”. Het
is zowel voor opleidingen in de paramedische
beroepen als voor academies voor lichamelijke
opvoeding bedoeld.
mens & maatschappij

Robin van Wechem
Het antirimpelcomplex
Je bent wat je eet, luidt het bekende gezegde. Maar je bent zeker ook wat je smeert. Via onze huid dringt van alles – crèmes, shampoos, make-up en andere middelen – gedeeltelijk ons lichaam binnen. Toch zijn er niet veel mensen die weten wat er in hun dagelijkse portie cosmetica zit. En dat terwijl huidirritaties of allergische reacties juist vaak daarvan afkomstig zijn. Daar komt nog eens bij dat sommige cosmetica-ingrediënten in verband zijn gebracht met hormoon verstorende effecten en kanker. In de cosmetica-industrie gaan miljarden om. Hoe kan het dat fabrikanten ons producten verkopen die zijn gebaseerd op sprookjesverhalen die de eeuwige jeugd beloven, terwijl ze in werkelijkheid voornamelijk het natuurlijke evenwicht van de huid verstoren en het herstellend vermogen beschadigen? Hoe kan het dat we zo graag jong en mooi willen blijven dat we bereid zijn alles te geloven? 'Het antirimpelcomplex' gaat over de ware werking van cosmetica. Robin van Wechem deed jarenlang onderzoek en vertelt over de schoonheidscultuur die eist dat we steeds meer gebruiken en over de industrie die ons daar grif voor laat betalen. Van Wechem plaatst kanttekeningen bij de manier waarop de veiligheid van cosmeticaproducten wordt beoordeeld en kritiseert de macht van de industrie in dit proces. Maar vooral informeert ze ons over wat er echt in al die flessen en potjes in je badkamer zit, en daagt ons zo uit om betere keuzes te maken.mens & maatschappij

Thomas Müller
Beestmensen
Vermomming, leugens en strategie van seriemoordenaars
Beestmensen is een fascinerend boek van een van Europa’s belangrijkste psychologen op het gebied van de criminologie. Door zijn bemoeienis bij het oplossen van spectaculaire moordzaken kwam dr. Müller in contact met seriemoordenaars. Hij besloot ze stelselmatig te interviewen om meer inzicht in hun psyché te krijgen en te leren begrijpen hoe het komt dat vrijwel niemand uit de directe omgeving van deze beestmensen in de gaten heeft met wat voor zware criminelen ze van doen hebben. De meest perfecte vermomming van het beest is de vergissing van diegenen die geloven een beestmens als zodanig te kunnen herkennen.
mens & maatschappij
