Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Non-Fictie/Lifestyle/Kolenik
Kolenik is conquering the international world of design with his Eco-Chic style, and is famous for designing the Amsterdam Fletcher Hotel. Kolenik’s style can be defined by the delicate, tasteful and surprising mix of natural and luxurious materials, resulting in a unique design. Together with a group of dedicated architects and designers, Kolenik is responsible for a variety of projects, corporate and private, product design and a furniture line. This book shows his top projects and vision on design. With his inspiring work, Kolenik has created a new vision on design.
Gerelateerde producten
non-fictie

Floris Paalman
Cinematic Rotterdam
This publication zooms in on the part cinema has played in urban development between 1920 and 1980. Rotterdam acts as an inspiring example, as observed from an international perspective. This city has its very own history in film. Besides providing the backdrop for a variety of feature films and avant-garde classics, Cinematic Rotterdam describes how the city has established and maintained its identity through thousands of promotional and educational films and television programmes.non-fictie

Maurits Kaptein
Persuasion Profiling
On average, merely five in every hundred visitors of online stores actually purchase a product. This, despite the fact that in offline, brick and mortar stores more than twenty-five out of a hundred visitors make a purchase. Why is this gap so large? The answer can partly be found in the ways in which vendors adapt their promotional appeals to the unique individual preferences and needs of their customers. Based on insights from behavioural economics, marketing, and his own ground-breaking research on Persuasion Profiling, Dr. Maurits Kaptein developed a mass-market personalized technique that enables you to treat online visitors as an offline vendor would. Kaptein combines a thorough description of our knowledge of sales psychology with an understanding of interactive technologies to demonstrate the opportunities these technologies offer for personalization.non-fictie

Wim Pelt
Maup Caransa
Maup Caransa stond vanaf halverwege de jaren zestig bijna wekelijks in de krant. Honderden verhalen deden de ronde over deze flamboyante vastgoedmagnaat. Opgegroeid in een arm joods milieu was hij voor de oorlog begonnen in de autosloop rond het Waterlooplein. Tijdens de bezettingsjaren wist hij op raadselachtige wijze startkapitaal te verwerven om daarna fortuin te maken met afgedankte duikboten en Amerikaanse legertrucks. Caransa presenteerde zichzelf als de dynamische ondernemer die het 'beetje doodse' Amsterdam nieuw leven ging inblazen, met de aankoop van onder meer het Doelen Hotel, het Amstel Hotel en Hotel Americain. De pers bejubelde zijn initiatieven aan het Rembrandtplein en elders in de stad. In 1977 moest hij de keerzijde ervaren van alle glamour en glitter, toen hij als eerste miljonair in Nederland werd ontvoerd. De daders die met naam en toenaam in de krant hadden gestaan werden nooit gepakt. Maup Caransa kostte het 10 miljoen gulden en blijvende psychische schade. Wim Pelt schetst in dit boek een fascinerend portret van de legendarische Caransa, én van de lange zoektocht van de biograaf.non-fictie
