Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Mens & maatschappij/Het wrede brein
Kathleen Taylor
Het wrede brein
waarom in elk van ons een moordenaar schuilt
€ 29,99 Oorspronkelijke prijs was: € 29,99.€ 9,90Huidige prijs is: € 9,90.
ISBN: 9789020992403. Bindwijze: ing Taal: NL Uitgever: Lannoo Auteur: Kathleen Taylor Paginas: 351 Categorie: Mens & maatschappij.
Wat drijft een seriemoordenaar? Hoe kunnen mensen dergelijke wreedheden begaan? Het antwoord is even eenvoudig als onthutsend: wreedheid is inherent aan ons mens-zijn. Als we de aard van menselijk sadisme willen begrijpen, kunnen we niet om de inzichten van neurowetenschappers heen. Taylor analyseert de manier waarop gedragspatronen gevormd en bekrachtigd worden en komt zo in Het wrede brein tot een aantal verbluffende vaststellingen.
Gerelateerde producten
mens & maatschappij
Robin van Wechem
Het antirimpelcomplex
Je bent wat je eet, luidt het bekende gezegde. Maar je bent zeker ook wat je smeert. Via onze huid dringt van alles – crèmes, shampoos, make-up en andere middelen – gedeeltelijk ons lichaam binnen. Toch zijn er niet veel mensen die weten wat er in hun dagelijkse portie cosmetica zit. En dat terwijl huidirritaties of allergische reacties juist vaak daarvan afkomstig zijn. Daar komt nog eens bij dat sommige cosmetica-ingrediënten in verband zijn gebracht met hormoon verstorende effecten en kanker. In de cosmetica-industrie gaan miljarden om. Hoe kan het dat fabrikanten ons producten verkopen die zijn gebaseerd op sprookjesverhalen die de eeuwige jeugd beloven, terwijl ze in werkelijkheid voornamelijk het natuurlijke evenwicht van de huid verstoren en het herstellend vermogen beschadigen? Hoe kan het dat we zo graag jong en mooi willen blijven dat we bereid zijn alles te geloven? 'Het antirimpelcomplex' gaat over de ware werking van cosmetica. Robin van Wechem deed jarenlang onderzoek en vertelt over de schoonheidscultuur die eist dat we steeds meer gebruiken en over de industrie die ons daar grif voor laat betalen. Van Wechem plaatst kanttekeningen bij de manier waarop de veiligheid van cosmeticaproducten wordt beoordeeld en kritiseert de macht van de industrie in dit proces. Maar vooral informeert ze ons over wat er echt in al die flessen en potjes in je badkamer zit, en daagt ons zo uit om betere keuzes te maken. Balanspap - 331 blz
mens & maatschappij
Mark Koster
De Mol
Van Big Brother tot Koffietijd, The Voice en van LINDA, tot Talpa. John, Linda en Johnny de Mol zijn overal. Zij zijn de grote spelers van de entertainmentindustrie. Op dit moment bezit John de Mol, een van de rijkste en machtigste Nederlanders, een handvol radiostations, een tv-zender, een persbureau, een magazine, muziekrechten en data van 7,5 miljoen Nederlanders. En nog altijd breidt hij zijn imperium uit. Zijn ambitie is een multimediaal bedrijf dat op tv, radio en online de strijd aan kan met giganten als Google, Facebook, Netflix en Amazon. Maar waar komt het enorme succes van de familie eigenlijk vandaan? Hoe kon de ambitieuze en gedreven John de Mol uitgroeien tot de gevreesde mediamagnaat van vandaag, aan het hoofd van een ware dynastie? Hoe werden de De Mols opgevoed en wat drijft hen? Hoe ze zijn geworden tot wie ze nu zijn? Op zoek naar antwoorden op deze vragen dook Mark Koster in de familiegeschiedenis. In 'De Mol' schetst hij aan de hand van vier generaties De Mol hoe een hyperambitieuze familie via netwerken, werklust en zakelijk opportunisme haar dromen wist waar te maken en nu al decennialang bepaalt wat wij aan nieuws, muziek en vermaak krijgen voorgeschoteld. Balanspap - 608 blz
mens & maatschappij
Pieter Winsemius
Je hoeft niet gek te zijn om wereldkampioen te worden, maar het helpt wel
"Je hoeft niet gek te zijn om wereldkampioen te worden", zei meesterschaker Nigel Short ooit, en hij voegde daar meteen aan toe: "Maar het helpt wel". Een uitspraak die bedrijfskundige, politicus en auteur Pieter Winsemius uit het hart gegrepen is. Gewapend met deze uitspraak verdiept hij zich in het verband tussen creativiteit en prestatie, en komt daarbij tot verrassende inzichten. Zo laat Winsemius overtuigend zien dat een creatieve doorbraak niet zomaar tot stand komt, maar dat daar iets aan voorafgaat. En creativiteit in groepsverband – van een team tot een hele samenleving – is te sturen. We kunnen met z'n allen veel meer dan we denken. Al helpt een beetje gek zijn soms wel een beetje. Je hoeft niet gek te zijn om wereldkampioen te worden, maar het helpt wel is een heerlijk en aanstekelijk boek over het geheim van creativiteit en inspiratie. Pieter Winsemius belicht in 'Je hoeft niet gek te zijn om wereldkampioen te worden, maar het helpt wel' het verband tussen creativiteit en (top-)prestatie, zowel individueel als met anderen. Balanspap - 251 blz
kunst
Joris van Casteren
Het Station
Amsterdam Centraal is veel meer dan alleen een station. Het is een stad in een stad waar elke dag duizenden mensen aankomen en vertrekken, winkelen en werken. Een fascinerend bedrijf dat nooit stilstaat. Een plek vol verhalen, verwachtingen en teleurstelling. Reizigers, medewerkers, bestuurders, aannemers, passanten: allemaal hebben ze een eigen band met het station.Joris van Casteren kan als geen ander beschrijven welke mensen het station bevolken. Ogenschijnlijk terloopse gebeurtenissen krijgen in zijn reportages een cruciale betekenis. Met een onnavolgbare nieuwsgierigheid schrijft hij over de mensen die hij tegenkomt. Dit jaar bestaat het station 125 jaar, het reizen per trein 175 jaar.Recensie: Nieuwe Revu
Niet dat het [boek Het Station van Joris van Casteren] hem [mijn collega] zal overhalen de auto vaker voor tram, bus, trein, metro of pont te verruilen, die indruk heb ik niet, maar hij leert wel een nieuws stadsdeel kennen: het Centraal Station. Daarbij speelt het ov slechts een bijrol in het boek. Van Casteren is met zijn nieuwsgierige aard achter de 'bevolking' van het station aangegaan. Beveiligers, beambten van allerlei soort, loketmedewerkers, zwervers en natuurlijk degene waar het op dit knooppunt om draait: de reiziger.Anekdotisch wordt er een wereld aan weetjes voor het voetlicht gebracht en op die manier een beeld geschetst van enkele markante, belangrijke of terugkerende individuen uit de ongeveer 250.000 mensen die het station dagelijks gebruiken, er werken of zelfs wonen. Bas LubberhuizenPAP - 159 blz