Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Kunst/Fotografie/Amsterdam Urban Jungle
Frans Lemmens
Amsterdam Urban Jungle
Unseen Nature
€ 30,99 Oorspronkelijke prijs was: € 30,99.€ 12,50Huidige prijs is: € 12,50.
ISBN: 9789059375109. Bindwijze: geb Taal: EN Uitgever: Bas Lubberhuizen Auteur: Frans Lemmens Paginas: 192 Categorieën: Fotografie, Kunst.
Fotoboek bij de gelijknamige film met beelden van en informatie over de stadsnatuur in en rond Amsterdam met zijn diverse algemene en bijzondere vogels, zoogdieren, insecten, bloemen en planten.
Gerelateerde producten
kunst
Joep van Aert
Hardwell, 2 Years as One
Ambitie wordt vaak de sleutel tot succes genoemd, maar je komt nergens zonder doorzettingsvermogen. Hardwell heeft dankzij zijn doorzettingsvermogen zijn grootste dromen waargemaakt. Vanaf het moment dat hij benoemd wordt tot de nummer 1 DJ van de wereld in de DJ Mag Top 100 bereikt zijn faam een nieuwe hoogte – een waarmee hij niet meer weg te denken is uit de internationale dansscène. Doormiddel van dit boek krijgen je een blik behind the scenes in het leven van Hardwell. ‘2 Years as One’ bevat nog nooit eerder vertoonde foto's van de belangrijkste momenten uit zijn carrière waaronder Hardwell's tweede verovering van de nummer 1 positie in de DJ Mag Top 100 en de laatste show van zijn I Am Hardwell wereld tour in een uitverkocht Madison Square Garden. Nederlandse fotograaf Joep van Aert heeft Hardwell sinds het winnen van de titel twee jaar lang gevolgd om zijn meest bijzondere momenten vast te leggen. Neem een kijkje in het leven van een van 's werelds grootste dj's en aanschouw exclusieve foto's van de meest indrukwekkende dance shows ter wereld. Het is van Aert gelukt om naast foto's van spectaculaire shows met duizenden fans ook de andere kant van het leven van de Hardwell vast te leggen. Bekijk de nog nooit vertoonde intieme momenten van Hardwell samen met familie en vrienden en het leven buiten de dj-booth van een van de grootste DJ's ter wereld. Reis mee met de ster uit Breda en volg Hardwell en zijn team achter de schermen van zijn grootste shows op Miami Ultra Music Festival, Tomorrowland, EDC Las Vegas, tijdens de populaire Revealed Bus Tour en zijn eigen clubavonden in Hakkasan Las Vegas en Ushuaïa Ibiza. Zie ook het ontstaan en de hoogtepunten van de enorm succesvolle I Am Hardwell Tour. Hardwell drukt zijn stempel op de dance industrie met zijn constante toewijding om nieuwe muziek te maken en grenzen te verleggen met onder andere zijn eigen label Revealed Recordings. In dit officiële fotoboek volg je Hardwell in de misschien wel meest hectische jaren van zijn carrière! "Als je het kunt dromen, kun je het doen!" is het motto van Hardwell tijdens zijn ongeëvenaarde weg naar succes. Dit exclusieve fotoboek laat zien wat kan worden bereikt met hard werken en de wil om je droom te volgen. Komma / d'Jonge Hondgeb - 360 blz
kunst
Maison Amsterdam
'Maison Amsterdam' gaat over 250 jaar modegeschiedenis van de hoofdstad: de vrijzinnige en creatieve stad waar alles kan. Het vertelt het verhaal van de excentrieke modestad die Amsterdam daardoor werd. Centraal staat hoe het thema vrijheid, maar ook onvrijheid, het modebeeld door de eeuwen heen bepaalde. De lezer maakt een wandeling door de stad, langs bekende plekken zoals de Dam, de Zeedijk, de Oostelijke Handelskade en het Vondelpark. Iconische haute couture schittert in de wereld van de oude Amsterdamse modepaleizen. Maar ook revolutionaire modetrends, zoals de ministijl van Mary Quant, hebben een plek in dit boek, naast andere stijlen die voortkwamen uit viering en protest, zoals hippie en punk. En hoe kan het ook anders: natuurlijk komt ook Amsterdam Denim Capital aan bod ? Amsterdam is de bakermat van vele bekende jeansmerken. De nadruk ligt op individuele kledingstukken en -stijlen, die ieder een eigen verhaal vertellen over vrijheid en onvrijheid, door de ogen van de ontwerper of de maker. Nauw verbonden met actuele thema's zoals duurzaamheid, gender en diversiteit in de breedste zin van het woord. Maison Amsterdam is het boek bij de langverwachte gelijknamige tentoonstelling in De Nieuwe Kerk. De Nieuwe Kerk Amsterdamgeb - 160 blz
kunst
Rococo in Nederland
Rococo in Nederland De Nederlandse decoratieve kunsten van het midden van de 18de eeuw stonden in het teken van de rococo. Deze van oorsprong Franse speelse en grillige stijl, heeft na een glorie periode ook bijna alle andere landen in Europa veroverd. Ook Nederland raakte in de ban van de modieuze buitenlandse stroming. ‘Rococo in Nederland’ toont meer dan tweehonderd van de mooiste kunstwerken die in Nederland in rococostijl zijn gemaakt: interieurs, meubelen, portretten, gebruiksvoorwerpen van goud, zilver, porselein en aardewerk, beelden, behangpapier en ontwerptekeningen. Vele daarvan worden in ‘Rococo in Nederland’ met prachtige foto’s en uitvoerige beschrijvingen getoond. Het overzichtwerk 'Rococo in Nederland' laat zien dat het Nederlandse rococo gevarieerder, spannender en internationaler is dan tot op heden werd gerealiseerd.Metagegevens • Waanders • Hardback • 330 pagina’s, met illustraties • ISBN 9789040095771 • NUR 646 – Beeldende Kunst • Genre’s: Kunst • Trefwoorden: Rococo, Bouwkunst, Nederland, Tentoonstellingscatalogi, Interieurkunst, Historisch, binnenhuiskunst, meubelkunst, Nederland, Barok en Rococo (17e en 18e eeuw)Recensie ‘Rococo in Nederland’ is een boek over de geschiedenis en ontwikkeling van de Rococostijl rond 1734-1775. Deze decoratieve, ornamentele stijl in binnenhuisarchitectuur en de kunstindustrie, in het buitenland ontstaan, heeft als centrale kenmerk de toepassing van het grillige asymmetrische rocaille ornament. Na een algemene inleiding volgen essays over decoratief beeldhouwwerk in Den Haag, het rococo interieur van de Fundatie van Renswoude te Utrecht en de productie van porselein en faience in Nederland (1755-1775). De objecten zijn gegroepeerd rond thema's als: tuinkunst, de periode Willem IV (tot 1751), buitenlandse inspiratie en kunstvoorwerpen, Franse goudsmeden in Amsterdam, architecten en ontwerpers, de belangrijkste stadscentrums, beeldhouwers, beeldsnijders en meubelmakers, de gedekte tafel en chinoiserie. Hillie SmitUitgever De uitgeverij Waanders dateert net als de boekhandel Waanders van 1836. Het was aanvankelijk vooral een uitgever van religieuze katholieke boeken, couranten en tijdschriften. Na 1970 is het bedrijf zich gaan toeleggen op uitgaven over geschiedenis en kunst. De uitgeverij werd in 2009 verkocht. De familie Waanders gebruikt de naam Uitgeverij Waanders sinds 2012 weer, voor dochterbedrijf uitgeverij De Kunst. Van uitgeverij Waanders vindt u op ramsj.nl vele kunst- en geschiedenis boeken zoals ‘Rococo in Nederland’kunst
Mélanie van der Hoorns
Spots in Shots
For English see below -- Van Le Corbusier tot MVRDV en van Diller Scofidio tot Peter Eisenman: ontwerpers loerden al vanaf het einde van de jaren '20 naar film, benieuwd of dit medium de representatie en communicatie van architectuur en stedenbouw zou kunnen verbeteren. De films in 'Spots in Shots' laten ons de gebouwde omgeving op een verrassende en verrijkende manier ervaren. Hun makers vertellen via omwegen over architectuur. De verhalen gaan niet zozeer over de materie, constructie en bekleding van gebouwen, maar veel meer over de perikelen, emoties en gedachten van reële of fictieve mensen in en rond die plekken. Na een inleiding in het genre, geeft auteur Mélanie van der Hoorn inzicht in de canon van de korte architectuurfilm sinds het begin van de twintigste eeuw, gevolgd door een overzicht van waar de korte architectuurfilm 'huist': festivals, websites, museale collecties. In het tweede deel van het boek presenteert zij een selectie van 36 korte architectuurfilms vanaf 1990. Zij bespreekt hun totstandkoming, distributie en receptie, baserend op uitvoerige interviews met de makers. 'Spots in Shots' is about short films that centre on stories about architecture and urban development. Whether documentary or fictional, stories give meaning to the built environment. Compared with conventional architectural representations, film has its own characteristic range of storytelling tools. In an exceptional interplay of moving pictures, text and sound, film can stir the audience's imagination, make people think and rouse their interest in the oeuvre of a designer. 'Spots in Shots' is based on scientific research and extensive interviews with filmmakers. Which stories do they tell? What are their motives? How can film help improve the communication between architects and the general public? Which issues keep coming up during the creation, distribution and reception of the works? 'Spots in Shots' analyses unique films that few people are familiar with. They deserve to be brought out of the shadows, because they acquaint us with the ideas, dreams and ideals of the designers 'behind' architecture and urban design in unexpected ways and thus change the way we look at architecture. nai010geb - 224 blz