Paul Faassen
Horizonvervuiling
€ 20,50 Oorspronkelijke prijs was: € 20,50.€ 7,90Huidige prijs is: € 7,90.
ISBN: 9789061698951. Bindwijze: pap Taal: NL Uitgever: De Harmonie Auteur: Paul Faassen Paginas: 128 Categorie: Kunst.
Het werk van Paul Faassen bestaat uit alledaagse observaties en gedachtes. Verschillende tekenstijlen vermengen zich tot één geheel. In ‘Horizonvervuiling’ wordt een panorama bewandeld, tegen de klippen op en recht zo die gaat. Passanten lopen lichtvoetig en opgewekt een afgrond tegemoet of gaan ten onder aan goede bedoelingen. Verwarring over zichzelf en de wereld waarin zij leven wordt niet gezien als een nieuwe ziekte, maar als een bron voor goede moed en nieuwe ideeën. Paul Faassen werkt sinds 1995 als illustrator voor diverse kranten en tijdschriften. Zijn beeldcolumns verschenen onder meer in Volkskrant magazine, NRC M, Carp en Viva.
Gerelateerde producten
kunst
Joep van Aert
Hardwell, 2 Years as One
Ambitie wordt vaak de sleutel tot succes genoemd, maar je komt nergens zonder doorzettingsvermogen. Hardwell heeft dankzij zijn doorzettingsvermogen zijn grootste dromen waargemaakt. Vanaf het moment dat hij benoemd wordt tot de nummer 1 DJ van de wereld in de DJ Mag Top 100 bereikt zijn faam een nieuwe hoogte – een waarmee hij niet meer weg te denken is uit de internationale dansscène. Doormiddel van dit boek krijgen je een blik behind the scenes in het leven van Hardwell. ‘2 Years as One’ bevat nog nooit eerder vertoonde foto's van de belangrijkste momenten uit zijn carrière waaronder Hardwell's tweede verovering van de nummer 1 positie in de DJ Mag Top 100 en de laatste show van zijn I Am Hardwell wereld tour in een uitverkocht Madison Square Garden. Nederlandse fotograaf Joep van Aert heeft Hardwell sinds het winnen van de titel twee jaar lang gevolgd om zijn meest bijzondere momenten vast te leggen. Neem een kijkje in het leven van een van 's werelds grootste dj's en aanschouw exclusieve foto's van de meest indrukwekkende dance shows ter wereld. Het is van Aert gelukt om naast foto's van spectaculaire shows met duizenden fans ook de andere kant van het leven van de Hardwell vast te leggen. Bekijk de nog nooit vertoonde intieme momenten van Hardwell samen met familie en vrienden en het leven buiten de dj-booth van een van de grootste DJ's ter wereld. Reis mee met de ster uit Breda en volg Hardwell en zijn team achter de schermen van zijn grootste shows op Miami Ultra Music Festival, Tomorrowland, EDC Las Vegas, tijdens de populaire Revealed Bus Tour en zijn eigen clubavonden in Hakkasan Las Vegas en Ushuaïa Ibiza. Zie ook het ontstaan en de hoogtepunten van de enorm succesvolle I Am Hardwell Tour. Hardwell drukt zijn stempel op de dance industrie met zijn constante toewijding om nieuwe muziek te maken en grenzen te verleggen met onder andere zijn eigen label Revealed Recordings. In dit officiële fotoboek volg je Hardwell in de misschien wel meest hectische jaren van zijn carrière! "Als je het kunt dromen, kun je het doen!" is het motto van Hardwell tijdens zijn ongeëvenaarde weg naar succes. Dit exclusieve fotoboek laat zien wat kan worden bereikt met hard werken en de wil om je droom te volgen. Komma / d'Jonge Hondgeb - 360 blz
kunst
Paul Faassen
Niets meer aan doen
Het werk van Paul Faassen gaat over alledaagse observaties en gedachtes. Faassen verkent ze en vergroot ze uit. Zijn bekommeringen om modern gedoe zijn herkenbaar en niet zelden hopeloos. 'Niets meer aan doen' bevat naast herkenbare sores en trammelant, ook drama voor beginners, gesprekken met kamerplanten, muggenzifters in en om het huis, mopperende viervoeters, tegenwinderigheid en af en toe een kleur. De Harmoniepap - 112 blz
kunst
Jan Cremer, Wim van der Linden
Working class hero
Schrijver en beeldend kunstenaar Jan Cremer (1940) stamt van vaderszijde uit een familie van hoefsmeden en beroepsmilitairen uit Pruisen en Hessen, zijn moeders familie is afkomstig uit Hongarije. Korte tijd volgde hij een opleiding aan de Academie voor Beeldende Kunst in Arnhem. Als schilder kreeg hij snel erkenning met zijn 'peinture barbarisme', intussen reist hij veel en woont overal.In het najaar van 1963 zwerven Jan Cremer en Wim van der Linden ieder weekend samen door Amsterdam. Wim van der Linden heeft een hok met een donkere kamer op Kattenburg, Jan Cremer heeft al een gezin en woont in de Jodenhouttuinen. De huizen die ze daar bewonen, zijn allang gesloopt. Amsterdam in 1963 is een stad in doodsnood. Het is alles sloop en verval. In die puingruwel staat Jan Cremer en kijkt hongerig in de lens.Op zijn drieëntwintigste heeft Jan Cremer een heel leven achter de rug, maar ondanks zijn successen als schilder is hij arm gebleven en noodgedwongen werkt hij in de haven. De Cremer die Wim van der Linden vastlegt, is hard op weg om van 'working class' tot 'working class hero' uit te groeien. Op alle foto's die Wim van der Linden in 1963 van hem maakt, is hij de belichaming van het nieuwe, van de dingen die komen gaan. Het icoon van de verandering wordt de foto van Jan Cremer op zijn Harley Davidson, de coverfoto van Ik Jan Cremer, dat in 1964 verschijnt. Daarna is alles anders.Wim van der Linden en Jan Cremer zullen nog tien jaar samen optrekken. Tussen 1963 en 1969 maakt hij zo'n duizend foto's van Jan Cremer, waarvan het grootste deel zich bevindt in het archief van Cremer. In dit boek zijn 80 door Jan Cremer uitgekozen foto's verzameld. Ze geven niet alleen een beeld van Jan Cremer, maar ze zijn ook een monument voor de vriendschap van twee kunstenaars, de schrijver en de fotograaf. d'Jongehonding - 96 blz
kunst
Ysbrant
Ysbrant is een schilder. Schilderen is het medium dat consequent zijn voorkeur geniet. Op het eerste zicht lijken zijn doeken een kluwen van figuren en objecten. Op het tweede zicht ontdekt men echter een ordening waarin die mensen en objecten, samen met wolken, lucht en water hun plaats krijgen om een verhaal te vertellen. Er bestaat zoiets als een Ysbrant-universum, een wereld waarin veel gekeken, veel gedacht en weinig gepraat wordt. Hoe ziet die beeldenwereld eruit? De beelden komen voort uit allerlei belevenissen, dingen die de kunstenaar mooi, beklemmend of belangrijk vindt, een 'stream of consciousness' waar de kijker deel aan kan nemen, zonder ooit te weten waar het precies om gaat, want dat wil Ysbrant absoluut niet kwijt. Hij legt die 'stream' in zijn universum expressief neer met verf, met oog voor het geheel maar ook voor het detail. Want dat is één van de sterkhouders in zijn werk: de subtiele combinatie tussen het doek an sich, als een abstraherend samenspel van vlakken, kleuren en lijnen, en de vele kleine figuratieve elementen die er in opduiken, die duidelijk met het geheel te maken hebben, maar niet willen verteld of verklaard worden. Mercatorfondsgeb - 208 blz