Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Mens & maatschappij/Zelfgemaakt
Majke Jongen
Zelfgemaakt
Eenvoudige cadeautjes om te geven of te houden
€ 24,95 Oorspronkelijke prijs was: € 24,95.€ 9,90Huidige prijs is: € 9,90.
ISBN: 9789058268228. Bindwijze: ing Taal: NL Uitgever: Davidsfonds Auteur: Majke Jongen Paginas: 148 Categorie: Mens & maatschappij.
In ‘Zelfgemaakt’ vind je meer dan zeventig originele ideeën voor cadeautjes. Geschenkjes voor verschillende gelegenheden, van verschillende materialen en rond zes thema’s: zoet, gezond, natuurlijk, geurend, (hart)verwarmend en speciaal voor jou. Ideaal om je vrienden en familie te verwennen met een persoonlijk cadeau of om lekker voor jezelf te houden! Majke Jongen verzamelde creatieve geschenkideeën en toont je stap voor stap hoe je te werk gaat.
Gerelateerde producten
mens & maatschappij
Germaine Greer
De jongen
In 'De jongen' verzet Germaine Greer zich tegen de overheersende rol van de vrouwelijke schoonheid in de kunst en de media van de afgelopen periode. In de eeuwen daarvoor was het juist de man, en dan met name de opgroeiende jongen, die het schoonheidsideaal beheerste. Aan de hand van meer dan tweehonderd bekende en onbekende foto's, beelden en schilderijen illustreert Greer de rollen die jongens spelen in de westerse beeldcultuur, zoals de spelende jongen, de dienende jongen, de vechtende jongen, de jongen als engel en als verleider. Greer doorbreekt met haar baanbrekende studie eindelijk het taboe op de seksuele aantrekkelijkheid van jonge jongens.mens & maatschappij
Trees Demeulemeester
Warme wensen voor de koudste dagen
'Warme wensen voor de koudste dagen' neemt je mee langs honderd jaar kerstkaarten en nieuwjaarswensen. Trees Demeulemeester toont haar uitgebreide verzameling kaarten en vertelt over de geschiedenis van die mooie gewoonte. Om die traditie nog jaren voort te zetten, is het boek doorspekt met inspiratie voor jouw eindejaarswensen. Majke Jongen verzamelde de wensen en citaten van bekende en onbekende mensen. Frisse tekstjes en warme woorden die je op ideeën brengen voor je eigen kaarten. Davidsfonds256 blz
mens & maatschappij
Peter Brusse
Ach, Engeland
Rare jongens, die Engelsen. De zee die ons scheidt is niet eens zo breed, maar tussen de zandstranden hier en de krijtrotsen aan de overkant bestaat een wereld van verschil. Hoewel? Nederland en Groot-Brittannië zijn al eeuwenlang onlosmakelijk met elkaar verbonden, dan weer als vrienden, dan weer als vijanden. We voerden oorlog met elkaar, probeerden elkaar te bekeren, leenden elkaars taal en imiteren elkaar nog altijd. Nu Brexit een feit is, maakt de legendarische oud-correspondent Peter Brusse de balans op. De Britten hebben zich natuurlijk nooit helemaal thuis gevoeld in de Europese Unie. Ooit hadden ze hun wereldrijk en nu willen ze hun vrijheid terug. Zoals al vaker in het verleden wenden zij zich af van het continent ? maar afscheid van Europa is onmogelijk, en Nederland wil zijn 'beste maatje' zeker niet kwijt. Al in de donkere middeleeuwen werd een Fries meisje koningin van Engeland. De Engelse monnik Bonifatius werd bij Dokkum vermoord. Erasmus schreef zijn meesterwerk in Londen, stadhouder Willem III veroverde Engeland en richtte de Bank of England op. In de Gouden Eeuw voeren we als rivalen over de wereldzeeën. Een Britse ingenieur legde de basis voor de Twentse textielindustrie en in de Tweede Wereldoorlog hielden de Britten stand en kwamen ons te hulp. 'Ach, Engeland' is een originele, onderhoudende, caleidoscopische geschiedenis, een liefdesverklaring aan onze eigenwijze overbuur, geschreven door een van zijn grootste kenners. Want wij Nederlanders kunnen niet zonder de Engelsen ? en zij niet zonder ons. Balanspap - 240 blz
mens & maatschappij
Mark Koster
De Mol
Van Big Brother tot Koffietijd, The Voice en van LINDA, tot Talpa. John, Linda en Johnny de Mol zijn overal. Zij zijn de grote spelers van de entertainmentindustrie. Op dit moment bezit John de Mol, een van de rijkste en machtigste Nederlanders, een handvol radiostations, een tv-zender, een persbureau, een magazine, muziekrechten en data van 7,5 miljoen Nederlanders. En nog altijd breidt hij zijn imperium uit. Zijn ambitie is een multimediaal bedrijf dat op tv, radio en online de strijd aan kan met giganten als Google, Facebook, Netflix en Amazon. Maar waar komt het enorme succes van de familie eigenlijk vandaan? Hoe kon de ambitieuze en gedreven John de Mol uitgroeien tot de gevreesde mediamagnaat van vandaag, aan het hoofd van een ware dynastie? Hoe werden de De Mols opgevoed en wat drijft hen? Hoe ze zijn geworden tot wie ze nu zijn? Op zoek naar antwoorden op deze vragen dook Mark Koster in de familiegeschiedenis. In 'De Mol' schetst hij aan de hand van vier generaties De Mol hoe een hyperambitieuze familie via netwerken, werklust en zakelijk opportunisme haar dromen wist waar te maken en nu al decennialang bepaalt wat wij aan nieuws, muziek en vermaak krijgen voorgeschoteld. Balanspap - 608 blz