Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Non-Fictie/Voice
Maarten Lens-Fitzgerald
Voice
De spraakrevolutie: inzichten en kansen
€ 18,99 Oorspronkelijke prijs was: € 18,99.€ 7,90Huidige prijs is: € 7,90.
In ‘Voice’ vertelt Maarten Lens-FitzGerald dat Voice na internet en mobiel hét nieuwe kanaal voor de consument is. Met je stem stel je vragen of geef je opdrachten, zoals: ‘Wat is het weer?’, ‘Start Friends op Netflix’ of ‘Lichten aan’, en Siri, Alexa of de Google Assistant regelt het voor je. Eén op de drie Amerikanen heeft inmiddels een slimme speaker in huis en in Nederland zijn er in nog geen twee jaar tijd meer dan 400.000 van verkocht. Maar wat is Voice eigenlijk precies? Waarom is het belangrijk? Praat je over vijf jaar meer met apparaten dan met je partner? En wat kun je ermee in jouw organisatie? Experts uit het veld delen hun kennis over het ontwerpen van Voice-diensten, audiobranding, strategie en toepassing van Voice in je bedrijf. ‘Voice’ is de ideale gids om je voor te bereiden op de impact van de oudste interface ter wereld: je stem.
Gerelateerde producten
non-fictie
Erik Elgersma
Concurreren op kennis
Erik Elgersma legt in 'Concurreren op kennis' uit waarom er vaak wordt geroepen: 'Data zijn het nieuwe goud' en waarom slechts enkele bedrijven weten dat goud daadwerkelijk te delven. Want hoe zorg je ervoor dat je de relevante data op het juiste moment tot je beschikking hebt? Hoe vertaal je data naar bruikbare kennis en die kennis weer naar betere beslissingen? In de praktijk blijkt werken met data nog niet zo eenvoudig. In 'Concurreren op kennis' zet Erik Elgersma, expert op het gebied van strategische data-analyse, uiteen hoe je data succesvol inzet om de strategie én tactiek van je bedrijf te verrijken en je concurrenten steeds weer een stap voor te blijven. Elgersma introduceert methoden uit de wereld van inlichtingendiensten en maakt die toepasbaar voor het bedrijfsleven. Aan de hand van 'Concurreren op kennis' leer je structureel de juiste onderzoeksvragen te stellen, een indrukwekkende database op te bouwen, data op waarde te schatten en het belang van timing nooit uit het oog te verliezen. Zo kun je altijd de slimste beslissingen nemen en laat je je bedrijf winnen door de opgebouwde kennisvoorsprong. Business Contactpap - 256 blz
non-fictie
Kiza Magendane
Met Nederland in therapie
Hoe word je van een vluchteling een burger? En welke reis leg je dan af? Kiza Magendane, die vluchtte uit Congo naar Nederland, neemt je mee op de reis die hij aflegde. Hij vertelt over de eerste stappen die hij in Nederland zet: over de vrienden die hij maakt, hoe hij de taal leert, zijn eerste sinterklaasgedicht en hoe hij uiteindelijk gaat studeren. Maar hij vraagt zich ook af of hij er wel écht bij mag horen. Eerst voorzichtig, later luider. Om ons duidelijk te maken wat hij bedoelt stelt Magendane Nederland voor als een huis, bewoond door verschillende huisgenoten, die zich op allerlei manieren tot elkaar verhouden. Via het metaforische raam, de tafel en de schermen in het huis analyseert hij wat Nederlanderschap betekent. Hij komt tot de conclusie dat niet alle bewoners van het huis Nederland aan tafel mogen zitten ? de plek waar de beslissingen worden gemaakt. Om tot een rechtvaardiger samenleving te komen stelt Magendane daarom voor om met Nederland in therapie te gaan. Als nieuwkomer is hij immers als geen ander in staat zich in een nieuw huis aan te passen. Deze kennis wil hij graag met alle bewoners van het huis Nederland delen. Prometheuspap - 240 blz
mens & maatschappij
Mark Koster
De Mol
Van Big Brother tot Koffietijd, The Voice en van LINDA, tot Talpa. John, Linda en Johnny de Mol zijn overal. Zij zijn de grote spelers van de entertainmentindustrie. Op dit moment bezit John de Mol, een van de rijkste en machtigste Nederlanders, een handvol radiostations, een tv-zender, een persbureau, een magazine, muziekrechten en data van 7,5 miljoen Nederlanders. En nog altijd breidt hij zijn imperium uit. Zijn ambitie is een multimediaal bedrijf dat op tv, radio en online de strijd aan kan met giganten als Google, Facebook, Netflix en Amazon. Maar waar komt het enorme succes van de familie eigenlijk vandaan? Hoe kon de ambitieuze en gedreven John de Mol uitgroeien tot de gevreesde mediamagnaat van vandaag, aan het hoofd van een ware dynastie? Hoe werden de De Mols opgevoed en wat drijft hen? Hoe ze zijn geworden tot wie ze nu zijn? Op zoek naar antwoorden op deze vragen dook Mark Koster in de familiegeschiedenis. In 'De Mol' schetst hij aan de hand van vier generaties De Mol hoe een hyperambitieuze familie via netwerken, werklust en zakelijk opportunisme haar dromen wist waar te maken en nu al decennialang bepaalt wat wij aan nieuws, muziek en vermaak krijgen voorgeschoteld. Balanspap - 608 blz
non-fictie
Dan Morain
Kamala’s pad
Onthullende biografie over de eerste zwarte vrouwelijke vicepresident, die als dochter van twee immigranten in het gesegregeerde Californië uitgroeide tot een van de belangrijkste politici van de Verenigde Staten. Het levensverhaal van Kamala Harris is nauwelijks traditioneel te noemen, maar toch vertegenwoordigt zij het beste dat Amerika te bieden heeft. Ze groeide op als oudste dochter van een alleenstaande moeder, een nuchtere kankerspecialist die op haar negentiende vanuit India naar de VS was geëmigreerd omdat ze een gedegen opleiding wilde volgen. Zij en haar echtgenoot, een talentvolle econoom uit Jamaica, gingen uit elkaar toen Kamala nog maar vijf jaar oud was. De Kamala Harris zoals we die nu kennen is een stoere, slimme, scherpe en veeleisende vrouw. Jarenlang was ze officier van justitie - haar oneliners zijn legendarisch - maar zelfs in haar eigen memoires is ze terughoudend over haar persoonlijke leven. Gelukkig heeft Dan Morain, de ervaren verslaggever van de Los Angeles Times, haar loopbaan vanaf het begin op de voet gevolgd. In 'Kamala's pad' beschrijft hij haar carrière vanaf haar eerste schreden op het justitiële pad, toen ze als openbaar aanklager in Alameda County onder meer kindermisbruikzaken en moorden behandelde - een tijd waarin ze als 29-jarige een relatie had met de machtigste man van Californië, voorzitter van het Californische parlement Willie Brown, een verhouding die haar leven zou veranderen. Morain neemt de lezer mee naar de jaren waarin Harris werkte voor de openbaar aanklager van San Francisco, beschrijft haar vermetele toenadering tot de toen relatief onbekende Barack Obama en doet uit de doeken hoe ze haar elle bogen gebruikte om een zetel te bemachtigen in de Amerikaanse Senaat. Hij analyseert haar mislukte poging om presidentskandidaat te worden en hoe ze daarna achter de schermen een campagne op touw zette om de positie van vicepresident veilig te stellen. In zijn verhaal schetst hij een levendig beeld van haar overtuigingen en prioriteiten, de mensen met wie zij zich omringt en het soort problemen die ze als geen ander weet op te lossen, maar ook de fouten die ze maakte, de risico's die ze nam en de waagstukken die ze uithaalde om de top te bereiken. Hollands Dieppap - 334 blz