Menu

Jeroen Toirkens

Solitude

In the wake of Willem Barentsz

 34,99  12,50

ISBN: 9789401412360. Bindwijze: geb Taal: NL Uitgever: Lannoo Auteur: Jeroen Toirkens Paginas: 159 Categorieën: , , , .

Gerelateerde producten

kunst

Voor eer & glorie

Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden.
 35,00  7,90
Verder lezen

kunst

Joris van Casteren

Het Station

Amsterdam Centraal is veel meer dan alleen een station. Het is een stad in een stad waar elke dag duizenden mensen aankomen en vertrekken, winkelen en werken. Een fascinerend bedrijf dat nooit stilstaat. Een plek vol verhalen, verwachtingen en teleurstelling. Reizigers, medewerkers, bestuurders, aannemers, passanten: allemaal hebben ze een eigen band met het station. Joris van Casteren kan als geen ander beschrijven welke mensen het station bevolken. Ogenschijnlijk terloopse gebeurtenissen krijgen in zijn reportages een cruciale betekenis. Met een onnavolgbare nieuwsgierigheid schrijft hij over de mensen die hij tegenkomt. Dit jaar bestaat het station 125 jaar, het reizen per trein 175 jaar.

Recensie: Nieuwe Revu

Niet dat het [boek Het Station van Joris van Casteren] hem [mijn collega] zal overhalen de auto vaker voor tram, bus, trein, metro of pont te verruilen, die indruk heb ik niet, maar hij leert wel een nieuws stadsdeel kennen: het Centraal Station. Daarbij speelt het ov slechts een bijrol in het boek. Van Casteren is met zijn nieuwsgierige aard achter de 'bevolking' van het station aangegaan. Beveiligers, beambten van allerlei soort, loketmedewerkers, zwervers en natuurlijk degene waar het op dit knooppunt om draait: de reiziger. Anekdotisch wordt er een wereld aan weetjes voor het voetlicht gebracht en op die manier een beeld geschetst van enkele markante, belangrijke of terugkerende individuen uit de ongeveer 250.000 mensen die het station dagelijks gebruiken, er werken of zelfs wonen.
 17,95  7,90
Verder lezen

kunst

Vittorio Magnago Lampugnani

Lexicon van de architectuur van de twintigste eeuw

Lexicon van de architectuur van de twintigste eeuw – Vittorio Magnago Lampugnani Het 'Lexicon van de architectuur van de twintigste eeuw' is geschreven en bijeengebracht door tal van specialisten en telt 523 trefwoorden en meer dan 700 afbeeldingen. Met recht kan deze lexicon een monumentaal naslagwerk genoemd worden. De belangrijkste architecten van de twintigste eeuw, de stromingen en groepen alsook de architectonische prestaties van afzonderlijke landen komen aan bod. De geest waarin dit lexicon is opgezet, wordt door Vittorio Lampugnani verwoord in de stellingname: 'Onder architectuur verstaan wij de wetenschap en de kunst van het bouwen die uitgaat boven de zuivere noodzakelijkheid en overwegingen van louter nut.' In 'Lexicon van de architectuur van de twintigste eeuw' alle grote meesters, zoals Berlage en Behrens, Mies van der Rohe en Le Corbusier, Wright en Aalto, Oud en Gropius. Daarnaast worden figuren besproken die enigszins in de schaduw zijn gebleven, zoals Tessenow en Terragni. Aan de naoorlogse architecten en de actualiteit wordt ruime aandacht besteed. Behandeld worden onder anderen Rossi, Diener en Diener, Zumthor, Herzog en De Meuron, Kollhoff en Leon Krier. Metagegevens • Sun • Hardback • 575 pagina’s, met illustraties • ISBN 9789058751140 • NUR 648 – Bouwkunst, architectuur • Genre’s: Wetenschappelijk, Architectuur • Trefwoorden: Bouwkunst, 20e eeuw, architectuur, encyclopedie, lexicon Recensie Deze ferme uitgave probeert een zo breed mogelijk beeld van de architectuurontwikkelingen in de 20e eeuw te geven met een degelijke aanpak: de samensteller is de voormalige directeur van het architectuurmuseum in Frankfurt en de honderden lemmas in dit lexicon zijn geschreven door 96 ervaren auteurs. In het voorwoord wordt uitgelegd dat in deze uitgave de Moderne Beweging niet het middelpunt is, maar slechts een van de stromingen uit de 20e eeuw. Het lexicon bevat 3 soorten trefwoorden: architecten, stromingen en landen. We zien dus niet alleen de grote meesters als Le Corbusier, Mies van der Rohe, Frank Lloyd Wright en Berlage, maar ook onbekenden en niet alleen de bekende architectuurlanden, maar ook Australie, Tsjecho-Slowakije en Zwitserland. Nederland is in 'Lexicon van de architectuur van de twintigste eeuw' breed vertegenwoordigd met o.a. Coenen, Arets, Peutz, Bakema, Mecanoo en Koolhaas. Jeanine Deckers Auteur Vittorio Magnago Lampugnani (geboren 1951 in Rome, Italië) is architect, architecturaal theoreticus, architectuurhistoricus en hoogleraar stedenbouw geschiedenis van het Zwitserse Federale Instituut voor Technologie in Zürich (ETH Zürich). Als auteur en redacteur van diverse gerenommeerde werken van architectonische geschiedenis en theorie, zijn zijn ideeën veelvuldig geciteerd. Uitgever Uitgeverij SUN was een Nederlandse uitgeverij, opgericht in 1969 als Socialistiese (later Socialistische) Uitgeverij Nijmegen. De uitgeverij was gespecialiseerd in maatschappijkritische werken over filosofie, geschiedenis en kunst. SUN werd als gevolg van een overname in 2002 een imprint van Boom. Het 'Lexicon van de architectuur van de twintigste eeuw' is uitgegeven in 2006 onder Boom met de imprint SUN.
 46,00  9,90
Verder lezen