“Owen en de dingen die niemand zag” is toegevoegd aan je winkelwagen. Bekijk winkelwagen
“Duisterhuys” is toegevoegd aan je winkelwagen. Bekijk winkelwagen
“De showman” is toegevoegd aan je winkelwagen. Bekijk winkelwagen
Lieven Daenens
Art Nouveau en Art Deco uit België
Een keuze uit de collectie van het Design museum Gent
€ 19,95 Oorspronkelijke prijs was: € 19,95.€ 7,90Huidige prijs is: € 7,90.
ISBN: 9789040086441.
Bindwijze:
ing
Taal:
NL
Uitgever:
Waanders
Auteur:
Lieven Daenens
Paginas:
84
Categorie: Kunst.
Art Nouveau en Art Deco uit België verscheen bij de expositie in het Drents Museum in Assen. De Belgische art nouveau vertoont enkele duidelijke eigen kenmerken, zoals het streven naar samenwerking met de industrie en aandacht voor het constructieve. Niet toevallig waren de vier pioniers van de Art Nouveau in België, Gustave Serrurier-Bovy, Paul Hankar, Victor Horta en Henry van de Velde, ook werkzaam als architect.
Gerelateerde producten
kunst

Wat is art nouveau en art deco waard
'Wat is art nouveau en art deco waard' bevat ruim 2300 objecten uit de art nouveau en art deco, voorzien van een korte omschrijving en de waarde. Het zijn globale prijzen die u betaalt voor een voorwerp dat in perfecte staat verkeert. De prijzen zijn tot stand gekomen in overleg met vooraanstaande gespecialiseerde kunsthandelaren uit Nederland en België. Het is een zeer bruikbare handleiding voor het herkennen en beoordelen van voorwerpen uit de art nouveau en art. Scriptumpap - 335 blz
geschiedenis

Mark Goslinga
Assen gephotographeerd
In de tweede helft van de negentiende eeuw was Assen sterk in ontwikkeling en dankzij het nieuwe medium fotografie is daarvan veel vastgelegd. Niet eerder is een uitgave met foto's uit de jaren omstreeks 1860 tot 1910 verschenen. Ruim 200 unieke foto's zijn in deze bundel samengebracht. De nadruk ligt op stadsgezichten, maar er is ook ruimte voor portretten en onderwerpen als het koninklijk bezoek in 1895 en het Eeuwfeest van 1907. 'Assen Gephotographeerd' is een naslagwerk voor (oud-)inwoners van Assen en Drenthe. Ook voor liefhebbers van fotografie en historici is het een aanwinst. De foto's, fotografen en de periode waarin zij werkzaam waren, worden uitgebreid ingeleid door Mark Goslinga (historicus en conservator foto- en filmarchief bij het Drents Archief) en Martin Hiemink (auteur en kenner van Assen en haar historie). De auteurs vullen elkaar aan en geven met 'Assen Gephotographeerd' een uniek kijkje in de geschiedenis van de Drentse hoofdstad. Van Gorcumgeb - 296 blz
kunst

Vinyl
In de 'Vinyl collectorbox' vindt u de eenmalige uitgave van het legendarische muziektijdschrift van de jaren tachtig (jaargang 32, no.1). Dit verscheen ter gelegenheid van de publicatie van het boek ‘Ultra’ en van de grote jaren tachtig-expositie in het Centraal Museum in Utrecht. De box bevat naast het tijdschrift ‘Vinyl’ een speciale CD met de beroemde Ultra-compilatie uit 1981, een poster van de expositie ‘God Save the Queen’ in het Centraal Museum, een portretfoto van Minny Pops-zanger Wally van Middendorp door Maarten Corbijn uit 1981 en de LP ‘The Moon is Big’ door de jongste Rotterdamse postpunkband ‘Rats on Rafts’. Lebowskilosbladig - 96 blz
kunst

Ton & Mies Becker
Twentieth Century Japanese Bronze Flower Vases
'The Becker Collection - Twentieth century Japanese bronze flower vases' contains the private collection of twentieth century bronze flower vases compiled by Ton and Mies Becker, both retired medical specialists van collectors of Asian art. With the introduction of Buddhism in Japan in the sixth century, bronze containers for flowers to be placed on the altar became important religious objects. In the fifteenth century the Buddhist monk Senno Ikenobô founded the art of flower arranging, which started what nowadays is known as ikebana, the traditional Japanes way of floral art. Presently only the Ikenobô ikebana school still uses bronze flower vases, while all other ikebana schools use other materials like ceramics and bamboo. Following the Meije restauration (1868-1912) the Japanese art world was confronted with Western art styles, in particular the Art Deco movement. The twentieth century flower vases in this collection show a variety in shape and style, in part based on traditional Buddhist temple style vases and in part on the streamlined and geometrical style of the Art Deco movement, albeit often with a distinct 'Japanese touch'. A few introductory essays provide some background information about 'bronzes in Japanese culture', 'the patination of flower bronzes' and 'the tomobako (storage box)'. The catalogue of the vases is arranged according to the bronze worker and presented in alphabetical order in the traditional Japanese way, i.e. the family name first, followed by the given name. All vases are shown together with their tomobako -if available- and with their signature or seal. Brief biographical data are included once available. Van Spijkgeb - 168 blz