De tentoonstelling ‘Anto Carte. De terre et de ciel’ laat ons een virtuoos kunstenaar herontdekken wiens werken de 19e en 20e eeuw perfect verbinden. Zijn werken uit de eerste helft van de twintigste eeuw demonstreren de vakkennis van van deze kunstenaar uit Bergen met een internationale carriëre. Aan de hand van een zestigtal werken, waaronder veel uit privé-collecties, ontdekken we het streven naar het heilige. Zijn grootste werken refereren inderdaad naar de grote klassieke christelijke thema’s zonder de grootsheid van het landschap uit het oog te verliezen. Het tweede luik van de tentoonstelling staat stil bij dezelfde thema’s maar nu aan de hand van een selectie van werken uit de eigen collectie van het BAM
Gerelateerde producten
kunst
Joep van Aert
Hardwell, 2 Years as One
Ambitie wordt vaak de sleutel tot succes genoemd, maar je komt nergens zonder doorzettingsvermogen. Hardwell heeft dankzij zijn doorzettingsvermogen zijn grootste dromen waargemaakt. Vanaf het moment dat hij benoemd wordt tot de nummer 1 DJ van de wereld in de DJ Mag Top 100 bereikt zijn faam een nieuwe hoogte – een waarmee hij niet meer weg te denken is uit de internationale dansscène. Doormiddel van dit boek krijgen je een blik behind the scenes in het leven van Hardwell. ‘2 Years as One’ bevat nog nooit eerder vertoonde foto's van de belangrijkste momenten uit zijn carrière waaronder Hardwell's tweede verovering van de nummer 1 positie in de DJ Mag Top 100 en de laatste show van zijn I Am Hardwell wereld tour in een uitverkocht Madison Square Garden. Nederlandse fotograaf Joep van Aert heeft Hardwell sinds het winnen van de titel twee jaar lang gevolgd om zijn meest bijzondere momenten vast te leggen. Neem een kijkje in het leven van een van 's werelds grootste dj's en aanschouw exclusieve foto's van de meest indrukwekkende dance shows ter wereld. Het is van Aert gelukt om naast foto's van spectaculaire shows met duizenden fans ook de andere kant van het leven van de Hardwell vast te leggen. Bekijk de nog nooit vertoonde intieme momenten van Hardwell samen met familie en vrienden en het leven buiten de dj-booth van een van de grootste DJ's ter wereld. Reis mee met de ster uit Breda en volg Hardwell en zijn team achter de schermen van zijn grootste shows op Miami Ultra Music Festival, Tomorrowland, EDC Las Vegas, tijdens de populaire Revealed Bus Tour en zijn eigen clubavonden in Hakkasan Las Vegas en Ushuaïa Ibiza. Zie ook het ontstaan en de hoogtepunten van de enorm succesvolle I Am Hardwell Tour. Hardwell drukt zijn stempel op de dance industrie met zijn constante toewijding om nieuwe muziek te maken en grenzen te verleggen met onder andere zijn eigen label Revealed Recordings. In dit officiële fotoboek volg je Hardwell in de misschien wel meest hectische jaren van zijn carrière! "Als je het kunt dromen, kun je het doen!" is het motto van Hardwell tijdens zijn ongeëvenaarde weg naar succes. Dit exclusieve fotoboek laat zien wat kan worden bereikt met hard werken en de wil om je droom te volgen. Komma / d'Jonge Hondgeb - 360 blz
kunst
Fernand Léger
Fernand Léger, een gepassioneerd getuige van een bijzonder boeiend tijdperk, is een van de bekendste moderne kunstenaars. Hij was heel productief, in alles geïnteresseerd en een groot reiziger. Zijn hele carrière lang was hij op diverse gebieden actief: poëzie, film, circus, dans, architectuur en stedenbouw. Hij streefde ernaar tegelijk moderne en volkse werken te maken en was het toonbeeld van de kunstenaar die zich voor de maatschappelijke vooruitgang inzette. Ter gelegenheid van de veertigste verjaardag van het Centre Pompidou stelt deze uitzonderlijke tentoonstelling en de bijbehorende catalogus 'Fernand Léger' alle facetten van deze 20e-eeuwse grootmeester vanuit een originele invalshoek voor. Hét nieuwe referentiewerk over een van de grootste kunstenaars van de 20e eeuw. Een tentoonstelling voor het grote publiek die op een ruime mediabelangstelling zal kunnen rekenen. Mercatorfondsgeb - 304 blz
kunst
Theo Baart
Werklust
For English see below- Theo Baart fotografeert al veertig jaar vol verwondering de lotgevallen van het landschap van zijn jeugd: het gebied nabij de luchthaven Schiphol. Nergens in Nederland staat het landschap zo onder druk; alle thema's van de ruimtelijke ordening komen in deze regio in uitvergrote vorm aan de orde. Met een persoonlijke invalshoek beschrijft Baart in woord en beeld hoe een agrarisch gebied door verstedelijking en de gevolgen van de globalisering zich naadloos voegt in de metropoolregio Amsterdam. Hij verhaalt over de sloop van de buitenwijk, in het kader van de centrumplannen voor Hoofddorp, tot het vollopen met grote infrastructuur van een ooit lege polder. Baart fotografeert het alledaagse landschap met zijn nieuwbouwwijken, snelwegen en winkelcentra als spiegel van de Nederlands cultuur. 'Werklust' toont hoe het Nederlandse landschap totaal op zijn kop is gezet in veertig jaar tijd aan de hand van één markant en persoonlijk voorbeeld.- For forty years, Theo Baart has been marvelling at photographing the fate of the landscape of his youth: the area near Schiphol Airport. Nowhere else in the Netherlands is the landscape under so much pressure; All the themes of spatial planning are dealt with in this region in an enlarged form. With a personal perspective, Baart describes in words and images how an agricultural area fits seamlessly into the Amsterdam metropolitan region due to urbanization and the consequences of globalization. He recounts the demolition of the suburb, in the context of the city centre plans for Hoofddorp, to the filling of a once empty polder with large infrastructure. Baart photographs the everyday landscape with its new housing estates, motorways and shopping centres as a mirror of Dutch culture. 'Werklust' shows how the Dutch landscape has been turned upside down in forty years on the basis of one striking and personal example. nai010pap - 351 blz
kunst
Christophe Vekeman
Nooit meer typen
Willem Frederik Hermans was een verwoed verzamelaar van typemachines: op het einde van zijn leven telde zijn collectie 161 exemplaren. Zijn collectie was niet alleen omvangrijk, maar ook uiteenlopend: van een Mignon uit 1877, via de iconische rode IBM tot een kleine, zwarte Underwood portable uit de jaren dertig. Een selectie uit deze rijke verzameling is voor 'Nooit meer typen' magistraal in beeld gebracht door kunstfotograaf Philippe Debeerst. Peter Terrin, Christophe Vekeman en Dirk van Weelden schreven ieder een persoonlijke bijdrage. Vekeman is een groot bewonderaar van Willem Frederik Hermans, Terrin een trouw gebruiker en bijna geobsedeerd verzamelaar van schrijfmachines, en Dirk van Weelden schrijft al sinds zijn debuut in 1987 op mechanische schrijfmachines. 'Nooit meer typen' is een eerbetoon aan een groot schrijver, maar bovenal aan de verzamelaar en zijn oog- en oorstrelende collectie typemachines. Podiumgeb - 160 blz