Connexions one
Belgische kunst 1945-1975
€ 29,95 Oorspronkelijke prijs was: € 29,95.€ 9,90Huidige prijs is: € 9,90.
ISBN: 9789053253946. Bindwijze: geb Taal: NL Uitgever: Petraco-Pandora Paginas: 408 Categorie: Kunst.
Tentoonstellingscatalogus bij Connexions one, Belgische kunst tussen 1945 en 1975 van het maurice verbaet Art center. De tentoonstelling is opgevat als een preambule. Ze neemt de bezoeker mee op een wandeling langs de Belgische kunst die meteen na de oorlog begint, de Golden Sixties doorloopt en stilstaat bij tal van hoogtepunten. De tentoonstelling toont werk van 30 verschillende kunstenaars o.a. Willequet en Serge Vandercam.
Gerelateerde producten
kunst
Joep van Aert
Hardwell, 2 Years as One
Ambitie wordt vaak de sleutel tot succes genoemd, maar je komt nergens zonder doorzettingsvermogen. Hardwell heeft dankzij zijn doorzettingsvermogen zijn grootste dromen waargemaakt. Vanaf het moment dat hij benoemd wordt tot de nummer 1 DJ van de wereld in de DJ Mag Top 100 bereikt zijn faam een nieuwe hoogte – een waarmee hij niet meer weg te denken is uit de internationale dansscène. Doormiddel van dit boek krijgen je een blik behind the scenes in het leven van Hardwell. ‘2 Years as One’ bevat nog nooit eerder vertoonde foto's van de belangrijkste momenten uit zijn carrière waaronder Hardwell's tweede verovering van de nummer 1 positie in de DJ Mag Top 100 en de laatste show van zijn I Am Hardwell wereld tour in een uitverkocht Madison Square Garden. Nederlandse fotograaf Joep van Aert heeft Hardwell sinds het winnen van de titel twee jaar lang gevolgd om zijn meest bijzondere momenten vast te leggen. Neem een kijkje in het leven van een van 's werelds grootste dj's en aanschouw exclusieve foto's van de meest indrukwekkende dance shows ter wereld. Het is van Aert gelukt om naast foto's van spectaculaire shows met duizenden fans ook de andere kant van het leven van de Hardwell vast te leggen. Bekijk de nog nooit vertoonde intieme momenten van Hardwell samen met familie en vrienden en het leven buiten de dj-booth van een van de grootste DJ's ter wereld. Reis mee met de ster uit Breda en volg Hardwell en zijn team achter de schermen van zijn grootste shows op Miami Ultra Music Festival, Tomorrowland, EDC Las Vegas, tijdens de populaire Revealed Bus Tour en zijn eigen clubavonden in Hakkasan Las Vegas en Ushuaïa Ibiza. Zie ook het ontstaan en de hoogtepunten van de enorm succesvolle I Am Hardwell Tour. Hardwell drukt zijn stempel op de dance industrie met zijn constante toewijding om nieuwe muziek te maken en grenzen te verleggen met onder andere zijn eigen label Revealed Recordings. In dit officiële fotoboek volg je Hardwell in de misschien wel meest hectische jaren van zijn carrière! "Als je het kunt dromen, kun je het doen!" is het motto van Hardwell tijdens zijn ongeëvenaarde weg naar succes. Dit exclusieve fotoboek laat zien wat kan worden bereikt met hard werken en de wil om je droom te volgen. Komma / d'Jonge Hondgeb - 360 blz
kunst
Mondriaan en het kubisme
De grootsheid van Piet Mondriaan komt het beste tot uiting in het werk waarmee de kunstenaar, die zeventig jaar geleden overleed, zich ging meten met wat er internationaal gaande was.In 1912 vertrok Mondriaan (1872-1944) richting Parijs. Hij wilde zijn eigen werk vernieuwen, en het experiment van een volledig abstracte kunst aangaan, door zich te meten met het werk van vooral Pablo Picasso. Terug in Nederland toonde Mondriaan in 1914 in een Haagse galerie zestien werken die hij in Parijs maakte. 'Mondriaan en het kubisme - Parijs 1912-1914' laat zien hoe eigenzinnig dit nieuwste werk van Mondriaan was, en hoe divers de werken zijn die onder de noemer kubisme vallen. Want voor het eerst wordt de doorwerking van het kubisme in Nederland in kaart gebracht.Het rijk geïllustreerde boek vergelijkt Nederlandse kunstenaars als Sluijters, Toorop, Schelfhout, Gestel en Van Heemskerck, die voelden dat in het kubisme iets schuil ging, met de diverse aanvoerders van het Frans kubisme, kunstenaars als Picasso, Braque en Léger. THOTHPAP - 143 blz
kunst
Hans den Hartog Jager
Zie de mens
Het portret is een belangrijk genre in de beeldende kunst ? niets is zo prettig als lang en ongegeneerd kijken naar een ander mens. Maar zo'n honderd jaar geleden vond er een omslag plaats: niet langer was de geportretteerde het uitgangspunt van het werk, dat werd de maker. Keerpunt in die ontwikkeling was het werk van Constantin Brancusi: hij abstraheerde in 1920 het menselijke hoofd tot een bijna perfecte eivorm. Dat leek het eindpunt van het genre, maar het bleek juist een nieuw begin. Brancusi's ei barstte open, en vanaf dat moment gebruiken kunstenaars de mensfiguur om alles op te projecteren wat ze willen: schoonheid, idealisme, vervorming, roem. In 'Zie de mens' wordt dit zichtbaar gemaakt door honderd portretten bij elkaar te brengen, telkens van één mens en uit elk jaar één. Zo ontstaat een overzicht van de visie op de mens van de afgelopen honderd jaar. Het toont de meest uiteenlopende artistieke en sociale gebeurtenissen, van de nasleep van de Eerste Wereldoorlog tot de opkomende abstractie, van de Tweede Wereldoorlog tot het feminisme en van de celebrity-cultuur tot de selfie. Zo stimuleert het ons beter te kijken naar de kunst en naar de wereld om ons heen. En daarmee naar onszelf. Athenaeumpap - 224 blz
kunst
De wereld van George Minne & Maurice Maeterlinck
Maeterlinck, afkomstig uit de Gentse katholieke bourgeoisie, was al bij zijn debuut in 1889 gebombardeerd tot literaire revelatie: de onwezenlijke sfeer van zijn gedichten zette zijn stempel op de schrijvers, muzikanten, theatermakers, en beeldende kunstenaars van zijn tijd. Ook het Gentse Museum voor Schone Kunsten richt in het najaar de schijnwerpers op Maeterlinck, maar laat de beeldhouwer George Minne, zijn stadsgenoot, even zeer in de aandacht delen. Minnes sculpturen waren voor Klimt, Kokoschka en Schiele een uiterst belangrijke bron van inspiratie. Ook Maeterlinck herkende in hem 'de grote dichter van het grote leed' en vroeg hem regelmatig om zijn boeken te illustreren. Minne en Maeterlinck hadden een sterke band: zo zeer deelden ze dezelfde gedachten dat Minne soms twijfelde of een idee van hem dan wel van Maeterlinck kwam. De wereld van George Minne en Maurice Maeterlinck volgt het duo van het jaar van hun eerste kennismaking – rond 1886 – en eindigt midden jaren 1890, toen zij Gent verlieten voor Brussel en Parijs. ‘De wereld van George Minne en Maurice Maeterlinck’ schept een levendig beeld van het Gentse artistieke milieu van het einde van de 19de eeuw, waarin opmerkelijke figuren als Grégoire le Roy, Georges Rodenbach en Charles Van de Woestijne, Fernand Knopff en Leon Spilliaert figureren. Mercatorfondsgeb - 224 blz