Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Non-Fictie/Economie & politiek/Vriend van een vriend
David Burkus
Vriend van een vriend
De verborgen principes van netwerken en hoe je die kunt gebruiken
€ 22,99 Oorspronkelijke prijs was: € 22,99.€ 7,90Huidige prijs is: € 7,90.
ISBN: 9789047012139. Bindwijze: pap Taal: NL Uitgever: Atlas Contact Auteur: David Burkus Paginas: 240 Categorieën: Economie & politiek, Non-Fictie.
Hoogleraar David Burkus deelt in ‘Vriend van een vriend’ zijn unieke visie op de principes van netwerken. Burkus geeft je een diepere, soms onverwachte kijk op hoe netwerken functioneren. Je leert bijvoorbeeld dat oude klasgenoten meer voor je kunnen doen dan nieuwe collega’s, vage kennissen doorgaans belangrijker zijn dan goede vrienden en er geen echte limiet is aan het aantal mensen dat je goed kunt kennen. Burkus geeft je bovendien veel concrete tips en adviezen om de inzichten meteen in de praktijk te brengen.
Gerelateerde producten
muziek
Niek Nelissen
Willem van Otterloo
Willem van Otterloo was één van de vier belangrijkste Nederlandse dirigenten van de twintigste eeuw. Als componist liet hij een klein maar verfijnd oeuvre na. Zijn bekendste werk is de Symphoniëtta (1943), die behoort tot de meest gespeelde Nederlandse composities. Van Otterloo's levensverhaal geeft een interessant tijdsbeeld van het muziekleven tussen 1928 en 1978. Hij begon zijn loopbaan als tutticellist in het Utrechts Stedelijk Orkest. Een compositieprijsvraag van het Concertgebouw in 1932 bleek bepalend voor zijn toekomst. De orkestsuite die hij instuurde, werd bekroond met de eerste prijs en hij mocht de uitvoering door het Concertgebouworkest zelf dirigeren. Het USO stelde hem in 1934 aan als tweede en in 1937 als eerste dirigent. Hij bleef aan toen het USO in 1943 werd ingezet bij de Europasender, een Duitse propagandazender. Dit kwam hem na de bevrijding te staan op een veroordeling door de Ereraad voor de muziek.In 1949 werd Van Otterloo eerste dirigent van het Residentie Orkest, dat hij bijna een kwart eeuw leidde. Het Haagse orkest ging met hem een ongekende bloeitijd tegemoet. In 1950 werd hij een van de vaste dirigenten van het nieuwe platenlabel van Philips, dat hem behalve met het RO opnamen liet maken in Berlijn, Parijs en Wenen. De vele Philips-lp's droegen bij tot zijn internationale reputatie. Na het overlijden van Eduard van Beinum in 1959 werd algemeen verwacht dat hij diens opvolger zou worden bij het Concertgebouworkest. De keuze viel echter op Bernard Haitink en Van Otterloo bleef in Den Haag. In de jaren zestig kwam Van Otterloo bij het RO onder vuur te liggen door de roep om inspraak en repertoirevernieuwing. Als gastdirigent verlegde hij zijn activiteiten deels naar het buitenland. Na zijn vertrek bij het RO in 1973 werd hij chef-dirigent van het Sydney Symphony Orchestra. In 1978 overleed hij in Australië bij een verkeersongeval.Recensie: Dit vlot geschreven imposante boek is een handelsuitgave van een academisch proefschrift over de introverte levens- en musiceerstijl van een van Nederlands bekende orkestleiders met een interessant tijdsbeeld (1933-1978). Zelf voortgekomen uit de orkestpraktijk stond hij als vaste dirigent "op de bok" van respectievelijk het Utrechts Stedelijk Orkest en het Residentie Orkest. Ook de kronieken van beide ensembles uit die periode worden door de promovendus - muziekjournalist en leraar vwo geschiedenis - in detail beschreven. Voor diegenen die onder Van Otterloo hebben gespeeld, is dit relaas 'gefundenes Fressen'. Maar voor hen niet alleen! Het boek bevat naast talrijke bijlagen en foto's een dvd met een tweetal televisieregistraties uit respectievelijk 1963 (Gebouw K&W Den Haag, Brahms III) en 1976 (St. Bavokerk Haarlem, Beethoven IX). Het boek en de dvd zijn toonaangevend voor de onderhavige periode van het orkestbedrijf.Metagegevens • Van Gruting • Gebonden • 629 pagina’s • ISBN 9789075879407 • NUR: 660 - Muziek algemeen • Genre: Kunst, Muziek, Biografieën • Trefwoorden: Dirigent, Residentie Orkest, Van OtterlooOver de auteur: Niek Nelissen (1952) studeerde geschiedenis in Groningen. Hij is werkzaam als leraar aan het Stedelijk Gymnasium in Arnhem en als toetsdeskundige bij het Cito. Als muziekjournalist schreef hij een groot aantal artikelen voor muziektijdschriften en toelichtingen bij cd-uitgaven op muziekhistorisch gebied. De biografie van Willem van Otterloo is de handelsuitgave van het proefschrift dat hij in 2009 verdedigde aan de Radboud Universiteit Nijmegen.Over de uitgever: Uitgeverij Van Gruting, opgericht in 1996, legt zich toe op het uitgeven van boeken op het terrein van geschiedenis, kunstgeschiedenis, muziekgeschiedenis en literatuurgeschiedenis. Van Grutinggeb - 628 blz
kunst
Joris van Casteren
Het Station
Amsterdam Centraal is veel meer dan alleen een station. Het is een stad in een stad waar elke dag duizenden mensen aankomen en vertrekken, winkelen en werken. Een fascinerend bedrijf dat nooit stilstaat. Een plek vol verhalen, verwachtingen en teleurstelling. Reizigers, medewerkers, bestuurders, aannemers, passanten: allemaal hebben ze een eigen band met het station.Joris van Casteren kan als geen ander beschrijven welke mensen het station bevolken. Ogenschijnlijk terloopse gebeurtenissen krijgen in zijn reportages een cruciale betekenis. Met een onnavolgbare nieuwsgierigheid schrijft hij over de mensen die hij tegenkomt. Dit jaar bestaat het station 125 jaar, het reizen per trein 175 jaar.Recensie: Nieuwe Revu
Niet dat het [boek Het Station van Joris van Casteren] hem [mijn collega] zal overhalen de auto vaker voor tram, bus, trein, metro of pont te verruilen, die indruk heb ik niet, maar hij leert wel een nieuws stadsdeel kennen: het Centraal Station. Daarbij speelt het ov slechts een bijrol in het boek. Van Casteren is met zijn nieuwsgierige aard achter de 'bevolking' van het station aangegaan. Beveiligers, beambten van allerlei soort, loketmedewerkers, zwervers en natuurlijk degene waar het op dit knooppunt om draait: de reiziger.Anekdotisch wordt er een wereld aan weetjes voor het voetlicht gebracht en op die manier een beeld geschetst van enkele markante, belangrijke of terugkerende individuen uit de ongeveer 250.000 mensen die het station dagelijks gebruiken, er werken of zelfs wonen. Bas LubberhuizenPAP - 159 blz
non-fictie
Kilts
Stilstaan bij besluitvaardigheid
Er wordt veel bewondering geuit voor gut feeling en toppers die onder hoge druk adrenaline gedreven split second salomonsoordelen kunnen vellen. "Lijkt nergens op!" betoogt psycholoog en hoogleraar Marc Buelens in zijn boek 'Grootmeester in Beslissen' en in het daarop volgende gesprek. Hij wordt daarin bijgetreden door het goed dozijn andere deskundigen die op deze cd hun zeg krijgen. Het nemen van optimale beslissingen is een uitgebreid proces waarvan de stappen rigoureus toegepast moeten worden. Elke concessie aan tijdsdruk of een van de andere factoren heeft een destructieve invloed op de kwaliteit van het genomen besluit. Wij nodigen u dan ook uit tot de weloverwogen beslissing om tijdens het beluisteren van deze cd, even stil te staan bij uw besluitvaardigheden. Focus, alleen dat doen wat echt belangrijk is. Dat is de belangrijkste succesfactor voor managers volgens James M. Klits. In 'Doing What Matters: How to Get Results That Makes Difference', het eerste boek dat we voor u hebben samengevat, geeft de schrijver tips en methoden om die gerichtheid te bereiken. In 'The Harvard Business Review; on making Smarter Decisions' geven diverse auteurs een beeld van een breed spectrum van effectieve besluitvormingstechnieken en -processen. De acht bijdragen gaan ervan uit dat een organisatie stilstaat als er geen besluiten genomen worden, en dat die besluiten de richting bepalen waarin de organisatie zich ontwikkelt. In hun boek 'Grootmeester in beslissen' kijken Marc Buelens en Herman van den Broeck nauwkeurig naar het beslissingsproces. Door een goed proces van besluitvorming wordt het toevalselement teruggebracht en kunnen ook in moeilijke omstandigheden zoals onder tijdsdruk en in groepen goede beslissingen genomen worden. Next! Digest 2007 nr.6 Speaking Matters (NL) BVABD -
non-fictie
Clayton M. Christensen
Toeval is geen goede strategie
Veel organisaties laten innovatie aan het toeval over. Ze kennen hun klant, maar weten niet precies welk doel hij met het product nastreeft. Daardoor mislukt bijna 90 procent van alle innovaties en is succes vooral een kwestie van geluk. Clayton M. Christensen, hoogleraar aan de Harvard Business School en dé autoriteit op het gebied van disruptieve innovatie, komt na jarenlang onderzoek tot een belangrijke conclusie: klanten kopen geen boor en ook geen gat in de muur, ze kopen een manier om een schilderij op te hangen. Dat is hun 'Job to Be Done'. Wie begrijpt welke klus de klant wil klaren, lanceert nooit meer een product dat niemand wil hebben. In 'Toeval is geen goede strategie' geeft hij een heldere uitleg van het principe en vertelt hoe je het in de praktijk toepast. Gerenommeerde bedrijven en snelgroeiende start-ups, waaronder Amazon, Ikea, Uber en Airbnb, gingen je reeds voor. Business Contactpap - 288 blz