Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Kunst/Fotografie/Water Memory
Water Memory
The Gier Roman Aqueduct
€ 18,00 Oorspronkelijke prijs was: € 18,00.€ 7,90Huidige prijs is: € 7,90.
For English see below- In de Romeinse tijd brachten vier grote aquaducten water naar de stad Lyon. Het meest monumentale daarvan, het aquaduct van Gier, maakt vandaag de dag nog steeds indruk op de bezoeker met de vele bouwwerken die langs de 86 km lange route te vinden zijn. Philippe Schuller, een fotograaf met een grote gevoeligheid voor de sporen van het verleden, heeft de overblijfselen ervan lang bezocht. Seizoen na seizoen weerspiegelen de belichting en de sfeer van zijn composities het brede scala aan gevoelens die door deze ruïnes in hun hedendaagse omgeving zijn geïnspireerd. – In Roman times four large aqueducts brought water to the City of Lyon. The most monumental of them, the Gier Aqueduct, still impresses the visitor today with the many structures to be found along its 86 km route. Philippe Schuller, a photographer with a great sensitivity for the traces of the past, has long frequented its remains. Season by season, the lighting and atmosphere of his compositions reflect the wide range of feelings inspired by these ruins in their present-day setting.
Gerelateerde producten
kunst

Bob Manders
Personal Diversity
For English see below- In 'Personal diversity' laat de Nederlandse architect Bob Manders zien hoe uiteenlopende smaken en voorkeuren harmonieus kunnen samenwerken binnen een bepaalde stijl of concept. Met de oneindige verscheidenheid van de natuur als inspiratiebron creëert hij structuren die niet gemakkelijk te categoriseren zijn en die de individualiteit van zijn klanten sterk weerspiegelen. Hij combineert inzicht in architectonische principes uit het verleden met een passie voor innovatie, waarbij hij rekening houdt met licht en de impact ervan, context, flexibiliteit en veelzijdigheid. Zijn innovatieve omgang met de ruimte is gebaseerd op zijn Nederlandse afkomst, met een respect voor licht en schaduw dat de verbinding tussen binnen en buiten erkent. Zijn ontwerpen kenmerken zich met open, frisse en witte ruimtes, maar ook kamers die warm, donker en gezellig zijn. Hij gaat de uitdaging aan om alle zintuigen te gebruiken als het gaat om architectuur, met minimalistische ontwerpen die het traditionele en het moderne op sublieme wijze vermengen. - In 'Personal diversity', Dutch architect Bob Manders shows how different tastes and preferences can work together harmoniously within a certain style or concept. Using nature's infinite variety as his inspiration, he creates structures that can't be easily categorized, and strongly reflect the individuality of his clients. He combines insight into architectural principles of the past with a passion for innovation, considering light and its impact, context, flexibility and versatility. His innovative treatment of space draws on his Dutch heritage, with a respect for light and shadow that acknowledges the connection between the inside and the outside. His designs feature open, fresh and white spaces, but also rooms that are warm, dark and cozy. He addresses the challenge of using all the senses when it comes to architecture, with minimalist designs which sublimely blend the traditional and the modern. Tweetalig boek Nederlands en Engels Terrageb - 276 blz
kunst

Sir Norman Rosenthal
Philipp Fürhofer
For English see below- 'Philipp Fürhofer' combineert in zijn multidisciplinaire artistieke praktijk schilderkunst, beeldhouwkunst, installatie en decorontwerp. Hij werkt met moderne materialen en plaatst deze naast historische elementen. Na zijn afstuderen aan de Universität der Künste Berlin bracht Fürhofer maandenlang in het ziekenhuis door met hartklachten en onderging hij een gedeeltelijke transplantatie. Geïnspireerd door de transparantie van de röntgenfoto's van zijn eigen borstkas maakt hij een aantal acrylaatdozen gevuld met gestructureerde objecten die hij zodoende een nieuwe vorm en een nieuwe werkelijkheid geeft. Hij wisselt de verschillende lagen van het werk af met spionspiegelfolie en gebruikt gloeilampen en LED-buizen die aan en uit springen om verschillende beelden te creëren. Door de transparante oppervlakken te beschilderen, transformeert hij deze mysterieuze en dromerige werelden tot een oneindig aantal motieven, van torso's tot landschappen en van ribbenkasten tot bossen, waarin mens en natuur naadloos in elkaar overgaan. Sinds 2008 heeft hij aaneengesloten als decor- en kostuumontwerper voor de meest prestigieuze operahuizen gewerkt, van Amsterdam tot Helsinki, de Royal Opera House in Londen en Kopenhagen.- English- Combining painting, sculpture, installation and set design, Philipp Fürhofer's multidisciplinary artistic practice is a blend of modern materials, mixed with historical elements. After graduating from the Universität der Künste Berlin, Fürhofer spent months in hospital with heart issues, culminating in a partial transplant. Inspired by his own chest X-rays and their transparency, he created acrylic glass boxes filled with structured objects, giving them new forms and reality. Juxtaposing different layers of the works with spy mirror foil, he often uses incandescent light bulbs, LED tubes that switch on and off to reveal different visions. His paintings on the transparent surface transform his mysterious and oneiric worlds into infinite motifs, from torsos into landscapes or from rib cages into forests, making nature and humans coexist. Since 2008, he has continuously worked as set and costume designer for the most prestigious opera houses, from Amsterdam to Helsinki, including the Royal Opera Houses in London and Copenhagen. - Engelstalig boek nai010geb - 181 blz
kunst

Christian Salewski
Dutch New Worlds
For English see below- Onze beslissingen geven vorm aan onze toekomst, maar we weten weinig over hoe. Om daar achter te komen, construeren planners en ontwerpers levendige beelden van wat zou kunnen zijn. Deze scenario's dienen als baanbrekers tussen verbeelding en rede. Eind jaren tachtig nam de elite van de Nederlandse planning en ontwerp scenario's op ongekende schaal om het publiek te overtuigen van hun ideeën. Maar de zoektocht om Nederland als geheel opnieuw vorm te geven mislukte jammerlijk. Hun poging ontketende echter een golf van nieuw denken over de toekomst en creëerde een enorm aantal spectaculaire beelden van de dingen die komen gaan. 'Dutch New Worlds' vertelt voor het eerst het verhaal van hoe scenariodenken stedenbouw en ruimtelijke ordening veranderde, vanaf het begin eind jaren zestig tot het hoogtepunt in de jaren negentig. Het laat zien hoe de meeste grootse scenarioprojecten op niets uitliepen door overambitie en misbruik. Het laat ook zien hoe scenario's vandaag de dag krachtige instrumenten blijven voor gericht en transparant ontwerpend onderzoek om betere steden en regio's te creëren. Verteld vanuit het perspectief van een architect en stedenbouwkundige, bevat deze ideeëngeschiedenis fundamentele lessen voor planners, ontwerpers en beleidsmakers - en voor onze volgende beslissingen die onze toekomst zullen vormgeven.-Our decisions shape our future, but we know little about how. To find out, planners and designers construct vivid images of what could be. These scenarios serve as path-breakers between imagination and reason. In the late 1980s, the elite of Dutch planning and design took scenarios to unprecedented scales to convince the public of their ideas. But the quest to reshape the Netherlands as a whole failed dismally. Their attempt, however, unleashed a wave of new thinking about the future and created an enormous number of spectacular images of things to come. Dutch New Worlds tells for the first time the story of how scenario thinking changed urbanism and physical planning, from its beginning in the late 1960s to its height in the 1990s. It shows how most grand scenario projects came to nothing because of overambition and misuse. It also shows how, today, scenarios remain powerful tools for focused and transparent design research to create better cities and regions. Told from the perspective of an architect and urbanist, this history of ideas holds fundamental lessons for planners, designers, and policy makers - and for our next decisions that will shape our future. nai010geb - 352 blz
kunst

Riksa Afiaty
Power & Other Things
The project takes its name from the demand for the transfer of power and other things to the newly independent Indonesia in 1945. It travels through time, from European colonial occupation through the development of the republican state to the trans-national contemporary cultures of today. It looks at the various international exchanges that happened in the territories of contemporary Indonesia, through the images and ideas of artists. These exchanges were of different kinds: trade, culture, religion, ideology and war. They produced a variety of results: violence, oppression, racism, creativity, spiritual awakening, and other things. The ideologies and challenges of modernity are common ways in which Indonesia has been depicted by others and has defined itself over the period. As this modern period recedes into history, the project will seek ways to remember how it has influenced contemporary understanding and ask the current generation of artists to look back in order to rewrite the past and potentially create the conditions for a different future. The catalogue and the exhibition will follow a broad chronological narrative, allowing readers and visitors to learn more about how this huge archipelago has changed over the past two centuries and to observe how it has responded and adapted to influences originating from both inside and outside the islands. The influence of the imperial Dutch and Japanese occupations naturally form a significant element in the narrative of the exhibition as does the constant struggle for different forms of independence or equal treatment by the Javanese and other Indonesian cultures. The importance of Chinese and Arab influence on Indonesia's cultural history will also feature as the exhibition tries to look for alternative ways, alongside the post-colonial, for understanding the present. The presentations will include work made during the residencies as well as new commissions. Snoeckpap - 127 blz