Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Kunst/Architectuur/The Theatre of Work
Clive Wilkinson
The Theatre of Work
€ 39,00 Oorspronkelijke prijs was: € 39,00.€ 12,50Huidige prijs is: € 12,50.
While utility and amenity are vastly improved, what advances have been made in building truly creative communities that spark creativity, knowledge sharing and collaboration? Is the 21st century office performing at peak? ‘The Theatre of Work’ proposes an intensified relationship between office users and the space they occupy. The new workspace should amplify and celebrate the activity of work and of human community, and in the process, becoming vital and compelling Theatre. In defining this new landscape, Clive Wilkinson examines global developments in workplace thinking, historical antecedents, the performance touch-points for the new office, and proposes seven humanistic principles that will inform a holistic design process that can bring this concept of Theatre to fruition.
Gerelateerde producten
kunst

Jeroen Junte
Do It Ourselves
For English see below Nederlandse ontwerpers hebben de afgelopen jaren een scherpe koerswijziging doorgemaakt. De nieuwe lichting ontwerpers kiest nieuwe waarden en uitgangspunten en streeft door onderzoek en samenwerking naar maatschappelijke relevantie en impact. Deze 'post-crisisgeneratie' is bevlogen, optimistisch, maar ook pragmatisch met oog voor schoonheid. Humor en het concept als bijna obligate instrumenten zijn verruild voor engagement en vrij onderzoek. Ironie en beschouwende kritiek hebben plaatsgemaakt voor onbevangenheid en dadendrang. Ambacht en lokale productie worden onderzocht als een realistisch alternatief voor vastgelopen systemen. Naast kunst en design worden ook wetenschap, technologie, sociale studies en politiek gezien als speelvelden voor ontwerpers. Kortom, de nieuwste generatie ontwerpers zoekt naar een inhoudelijke verdieping van het vak en streeft naar een positieve bijdrage aan maatschappelijke vraagstukken. Designjournalist en?criticus Jeroen Junte beschrijft voor het eerst deze nieuwe fase in de ontwikkeling van het alom geprezen Dutch Design en voert de lezer langs 199 verrassende, innovatieve en verbazingwekkende projecten en producten. - English - In recent years, Dutch Design has sharply diverged from its previous course. A generation of designers trained in and shaped by the crisis years chose new values and starting points. The focus is now on inquisitive and collaborative makers who strive for social relevance and, if possible, impact. This 'post-crisis generation' is committed and optimistic, but also pragmatic and in possession of an eye for beauty. Humour and the almost inescapable concept have been exchanged for engagement and free research and irony and contemplative criticism for open-mindedness and the will to act. Craftsmanship and local production are examined as realistic alternatives to deadlocked systems of production and distribution. In addition to art and design, science, technology, social studies and politics are also seen as design arenas. In short, the latest generation of designers is looking to substantiate the content of the profession and make positive contributions to social issues. Well-known design writer Jeroen Junte is the first to describe this new stage in the development of the widely acclaimed Dutch Design, by way of 199 surprising, innovative, astonishing projects and products. Engelstalig boek nai010pap - 275 blz
kunst

Freek Kroesbergen (red./ed.)
Dutch Designers Yearbook 2020
For English see below- Dutch designers staan wereldwijd bekend om hun originaliteit en gedurfde innovaties, en hun werk dringt door tot in de haarvaten van onze maatschappij. Design is overal en de wereld lijkt maakbaar. Daaraan dragen ontwerpers bij, met hun onorthodoxe methoden en creatieve kracht. Al treft de coronacrisis de creatieve sector ingrijpend, de grote maatschappelijke en economische uitdagingen waar de wereld voor staat bieden ook veel kansen. Over hoeveel veerkracht beschikt de ontwerpsector, en hoe draagt ze bij aan de noodzakelijke transities? 'Dutch designers Yearbook' beschrijft het designjaar 2020 en kijkt vooruit. Het boek geeft een openhartige inkijk in wat designers nu denken en maken: via essays en interviews, opvallend eindexamenwerk van Nederlandse ontwerpopleidingen, prijswinnend werk en portretten van beeldbepalende designhelden als Simon Dogger, Christien Meindertsma, Taco Carlier, Harald Dunnink en Bas Timmer. -Dutch designers are known worldwide for their originality and daring innovations, and their work penetrates the very fabric of our society. Design is everywhere and the world seems makeable. Designers contribute to this with their unorthodox methods and creative power. Although the corona crisis is having a major impact on the creative sector, the major social and economic challenges facing the world also offer many opportunities. How much resilience does the design sector have, and how does it contribute to the necessary transitions? 'Dutch designers Yearbook' describes the design year 2020 and looks ahead. The book provides a candid insight into what designers are thinking and creating now: through essays and interviews, striking final exam work from Dutch design schools, prize-winning work and portraits of iconic design heroes such as Simon Dogger, Christien Meindertsma, Taco Carlier, Harald Dunnink and Bas Timmer. nai010geb - 192 blz
kunst

Michiel van Raaij
Building as ornament
For English see below- Het ornament in de architectuur is terug, maar nu op de schaal van het gebouw als geheel. Een letter uit het alfabet, een stapel kiezels of een nationaal embleem - de diversiteit aan vormen die de nieuwe architectuur kan aannemen lijkt onbegrensd. In 'Building as Ornament' onderzoekt Michiel van Raaij door middel van tien interviews hoe deze nieuwe architectuur eind jaren negentig ontstond en hoe ze zich aan het begin van de eenentwintigste eeuw verder ontwikkelde. Een nieuwe generatie architecten ziet het ontwerp van het opgeschaalde ornament als onlosmakelijk onderdeel van hun praktijk. Wat zijn hun drijfveren? Hoe plaatsen zij hun ideeën in de traditie van hun eeuwenoude vak? Michiel van Raaij betoogt dat het ontwerp van het ornament, de iconografie van het gebouw, aan regels is gebonden. Een succesvol ornament vertegenwoordigt een deugd en verduidelijkt de functie, status, constructie, organisatie en de context van het gebouw.- The ornament in the architecture is back, but now on the scale of the building as a whole. A letter from the alphabet, a pile of pebbles or a national emblem - the diversity of forms that the new architecture can take seems limitless. In 'Building as Ornament', Michiel van Raaij uses ten interviews to investigate how this new architecture emerged in the late 1990s and how it developed further at the beginning of the twenty-first century. A new generation of architects sees the design of the scaled-up ornament as an inseparable part of their practice. What are their motivations? How do they place their ideas in the tradition of their age-old profession? Michiel van Raaij argues that the design of the ornament, the iconography of the building, is bound by rules. A successful ornament represents a virtue and clarifies the function, status, construction, organization, and context of the building. Engelstalig boek nai010pap - 241 blz
kunst

Ton & Mies Becker
Twentieth Century Modernisms in Balinese Wood Carvings
'The Becker Collection - Twentieth century modernisms in Balinese wood carving' contains the private collection of twentieth century ?modern style? Balinese wood carvings, collected by Ton and Mies Becker, both retired medical specialists and collectors of Asian art. Between the 8th and 10th century Hindu influences spread to Bali and blended into the exiting Balinese mix of animistic and Buddhist styles and subjects, known as Bali Aga. Hence, in due time the craftsmen obtained the subjects for their works from the Hindu-Balinese religion and their heroes and demons from famous Hindu epics. This particular style became known in the Western art world as the ?Traditional or Old Balinese style?. In the 20th century the arts and crafts scene in Bali changed completely. First because of Western artist who visited Bali and stayed on to work there and, second, because of the gradual influx of increasing numbers of foreign tourists. In addition the Dutch colonial government started a military campaign to control the powerful kingdoms of central and southern Bali. As a result the local craftsmen lost their royal support and soon realized that foreign tourists were not particularly interested in gods and heroes. Hence, stimulated by some of the Western artists who had settled in Bali, they turned to secular subjects taken from nature and everyday life and became more impressionistic in the execution. This led to a range of new styles, often impressionistic and sometimes even minimalistic and caricatural with bizarre elongated shapes or solid compact forms. In this book we are concerned with this particular type of 20th century ?Modern Style? Balinese wood carving. The catalogue contains 40 objects of ?modern style? wood carving, representing different styles. Each object is photographed, both as an overview and in details if so requested. A brief description of each object is provided, together with the estimated date, and additional information is provided if considered useful. The catalogue is preceded by an essay on the history of Balinese wood carving. Van Spijkgeb - 144 blz