Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Non-Fictie/Lifestyle/ON FLEEK
Ellen Snijder
ON FLEEK
Jouw styleguide voor de perfecte look
€ 18,50 Oorspronkelijke prijs was: € 18,50.€ 7,90Huidige prijs is: € 7,90.
ISBN: 9789021566726. Bindwijze: geb Taal: NL Uitgever: Kosmos Auteur: Ellen Snijder Paginas: 192 Categorieën: Lifestyle, Non-Fictie.
‘ON FLEEK’ is de styleguide van Fashionchick en helpt je gemakkelijk de perfecte look te vinden. Met meer dan 50 signature looks van modebloggers, streetstyle-inspiratie, de mooiste #ootd’s en beauty-tips & -tricks is deze guide het antwoord op alle modevragen en is het een ultieme inspiratiebron. ‘ON FLEEK’ is dé stijlgids voor Instagram-addicts en modelovers en biedt een exclusief kijkje in de wereld van Fashionchick en alle bloggers die ons dagelijks inspireren.
Gerelateerde producten
kunst
Liza Kondrevich
Facechart
For English see below. - 'Facechart' is een krachtige Engelstalig hulpmiddel dat door professionele make-upartiesten wordt gebruikt om technieken te trainen en op te doen, ontworpen looks te plannen en vaardigheden te demonstreren met behulp van cosmetica en gezichtssjablonen op papier. Door te oefenen met makeup op papier leer je perfect blenden, train je je handvastheid (voor strakke lijnen) en vergroot je je creative inzicht. 'Facechart' is een volledige cursus. Leer wat licht en schaduw voor invloed hebben, en wat de kracht is van het gebruik van kleuren theorie, waar een volledig hoofdstuk aan gewijd is. Leer welke producten je nodig hebt, en alle technieken, om realistische face charts te maken. Er is een overvloed aan stap-voor-stap begeleiding om fantastische makeup looks te ontwerpen. Liza Kondrevich, de autoriteit op het gebied van tekenen met make-up en ontwerper van makeup en facechart templates voor grote merken (o.a. l'Oreal, NYX Cosmetics, Makeup by Mario). - 'Facechart' is an ultimate, powerfully effective guide used by professional makeup artists to train and learn techniques, plan designed looks, and demonstrate skills using cosmetics and facial stencils on paper. By practicing with make-up on paper you will learn to blend perfectly, train your hand strength (for straight lines) and increase your creative insight. 'Facechart' is a complete course. Learn how light and shadow affect you, and the power of using color theory, which has an entire chapter devoted to it. Learn what products you need, and all the techniques, to create realistic face charts. There is an abundance of step-by-step guidance to design fantastic makeup looks. Liza Kondrevich, the authority on drawing with makeup and designer of makeup and facechart templates for major brands (including l'Oreal, NYX Cosmetics, Makeup by Mario). WOOgeb - 361 blz
non-fictie
Anuschka Rees
Meer dan mooi
Hét boek dat je helpt bij een gezonde kijk op je uiterlijk en de onhaalbare schoonheidsidealen van deze tijd. Met meer dan 600 herkenbare quotes, concrete adviezen voor een positiever zelfbeeld en een inleiding van Tatjana Almuli, auteur van Knap voor een dik meisje. Ook zo genoeg van al die perfecte mensen op social media? Van de zogenaamd ultieme lippen, wenkrauwen en maten? In deze praktische gids over bodyneutrality laat Anuschka Rees zien dat je gelukkiger en zelfverzekerder bent als je jezelf niet langer langs die onmogelijke meetlat legt. Ze maakt een einde aan onzinnige beautymythes en leert je neutraler naar je lichaam te kijken. ?Meer dan mooi? is dé no-nonsense handleiding over beauty, body en een beter zelfbeeld. Nieuw Amsterdamgeb - 224 blz
muziek
Niek Nelissen
Willem van Otterloo
Willem van Otterloo was één van de vier belangrijkste Nederlandse dirigenten van de twintigste eeuw. Als componist liet hij een klein maar verfijnd oeuvre na. Zijn bekendste werk is de Symphoniëtta (1943), die behoort tot de meest gespeelde Nederlandse composities. Van Otterloo's levensverhaal geeft een interessant tijdsbeeld van het muziekleven tussen 1928 en 1978. Hij begon zijn loopbaan als tutticellist in het Utrechts Stedelijk Orkest. Een compositieprijsvraag van het Concertgebouw in 1932 bleek bepalend voor zijn toekomst. De orkestsuite die hij instuurde, werd bekroond met de eerste prijs en hij mocht de uitvoering door het Concertgebouworkest zelf dirigeren. Het USO stelde hem in 1934 aan als tweede en in 1937 als eerste dirigent. Hij bleef aan toen het USO in 1943 werd ingezet bij de Europasender, een Duitse propagandazender. Dit kwam hem na de bevrijding te staan op een veroordeling door de Ereraad voor de muziek.In 1949 werd Van Otterloo eerste dirigent van het Residentie Orkest, dat hij bijna een kwart eeuw leidde. Het Haagse orkest ging met hem een ongekende bloeitijd tegemoet. In 1950 werd hij een van de vaste dirigenten van het nieuwe platenlabel van Philips, dat hem behalve met het RO opnamen liet maken in Berlijn, Parijs en Wenen. De vele Philips-lp's droegen bij tot zijn internationale reputatie. Na het overlijden van Eduard van Beinum in 1959 werd algemeen verwacht dat hij diens opvolger zou worden bij het Concertgebouworkest. De keuze viel echter op Bernard Haitink en Van Otterloo bleef in Den Haag. In de jaren zestig kwam Van Otterloo bij het RO onder vuur te liggen door de roep om inspraak en repertoirevernieuwing. Als gastdirigent verlegde hij zijn activiteiten deels naar het buitenland. Na zijn vertrek bij het RO in 1973 werd hij chef-dirigent van het Sydney Symphony Orchestra. In 1978 overleed hij in Australië bij een verkeersongeval.Recensie: Dit vlot geschreven imposante boek is een handelsuitgave van een academisch proefschrift over de introverte levens- en musiceerstijl van een van Nederlands bekende orkestleiders met een interessant tijdsbeeld (1933-1978). Zelf voortgekomen uit de orkestpraktijk stond hij als vaste dirigent "op de bok" van respectievelijk het Utrechts Stedelijk Orkest en het Residentie Orkest. Ook de kronieken van beide ensembles uit die periode worden door de promovendus - muziekjournalist en leraar vwo geschiedenis - in detail beschreven. Voor diegenen die onder Van Otterloo hebben gespeeld, is dit relaas 'gefundenes Fressen'. Maar voor hen niet alleen! Het boek bevat naast talrijke bijlagen en foto's een dvd met een tweetal televisieregistraties uit respectievelijk 1963 (Gebouw K&W Den Haag, Brahms III) en 1976 (St. Bavokerk Haarlem, Beethoven IX). Het boek en de dvd zijn toonaangevend voor de onderhavige periode van het orkestbedrijf.Metagegevens • Van Gruting • Gebonden • 629 pagina’s • ISBN 9789075879407 • NUR: 660 - Muziek algemeen • Genre: Kunst, Muziek, Biografieën • Trefwoorden: Dirigent, Residentie Orkest, Van OtterlooOver de auteur: Niek Nelissen (1952) studeerde geschiedenis in Groningen. Hij is werkzaam als leraar aan het Stedelijk Gymnasium in Arnhem en als toetsdeskundige bij het Cito. Als muziekjournalist schreef hij een groot aantal artikelen voor muziektijdschriften en toelichtingen bij cd-uitgaven op muziekhistorisch gebied. De biografie van Willem van Otterloo is de handelsuitgave van het proefschrift dat hij in 2009 verdedigde aan de Radboud Universiteit Nijmegen.Over de uitgever: Uitgeverij Van Gruting, opgericht in 1996, legt zich toe op het uitgeven van boeken op het terrein van geschiedenis, kunstgeschiedenis, muziekgeschiedenis en literatuurgeschiedenis. Van Grutinggeb - 628 blz
non-fictie
Paul P.J. Overvoorde
Als het maar tot iets leidt?
Erfgoedzorg wordt geassocieerd met conservatieve, deftige heren. Dat deftige klopt wellicht, maar het eerste behoeft bijstelling: er waren ook idealisten die streefden naar een mooiere en betere wereld, met verheffing van de arbeider en de emancipatie van de vrouw. Dit geldt met name voor mr. dr. J.C. Overvoorde, een strijder op vele fronten. Deze biografie toont Overvoordes tomeloze engagement voor het veiligstellen van monumentaal erfgoed, musea en archieven, het initiëren van een monumentenwet, en voor de gelijke behandeling van de vrouw en haar emancipatie. Hij richt de Nederlandsche Oudheidkundige Bond op, met in het bestuur strijders die als jonge honden de sloop van monumenten proberen te voorkomen. Ook de rol die Overvoorde in de eerste emancipatiegolf speelt, wordt uitstekend belicht. Zijn feministisch rechtshistorisch proefschrift maakt hem bekend als voorstander van vrouwenemancipatie - hun zwaar achtergestelde positie vindt hij onaanvaardbaar voor een beschaafd land. Hij werkt even samen met Aletta Jacobs en kruist vaak de degens met Wilhelmina Drucker. Hij adviseert Annette Versluijs-Poelman, voorzitter van de Vereeniging voor Vrouwenkiesrecht, van achter de schermen. Daarnaast is hij actief als lid van de Radicalen Bond die de slechte positie van de arbeidersklasse wil verbeteren. Hij richt in die steden oudheidkundige verenigingen, een museum en verenigingen voor monumentenzorg op. In de Vereeniging van Archivarissen in Nederland werkt hij mee aan de professionalisering van het beroep en aan wetgeving. Eenmaal in Leiden benoemd zal hij als conservator, later directeur van De Lakenhal, de museumcollectie uitbreiden met werken van de Oude Leidsche meesters en de nieuwbouw van het museum realiseren. In deze vlot leesbare biografie komt een breed tijdsbeeld naar voren, waarin Overvoordes inbreng ook nog voor de huidige tijd goed onderbouwd voor het voetlicht wordt gebracht. Na enkele jaren kunstacademie studeerde Paul P.J. Overvoorde wijsbegeerte aan de Universiteit van Utrecht. Na voltooiing daarvan deed hij op uiteenlopende terreinen onderzoek, onder meer naar normatieve argumentatie. Daarnaast was hij als docent en stafmedewerker werkzaam. IJzergeb - 650 blz