Terug/Home/Webwinkel ramsj.nl /Kunst/Fotografie/How We Work
Merel Bem
How We Work
The Avant-Garde of Dutch Design by Inga Powilleit & Tatjana Quax
€ 39,50 € 12,50
ISBN: 9789462260795.
Bindwijze:
geb
Taal:
EN
Uitgever:
Lecturis
Auteur:
Merel Bem
Paginas:
224
Categorieën: Kunst, Fotografie, Non-Fictie, Columns & interviews.
In ‘How We Work’ duiken fotograaf Inga Powilleit and stylist Tatjana Quax in de dagelijkse praktijk van een nieuwe generatie jonge ontwerpers. Het draait steeds opnieuw om die ene vraag. Wat doen we met de overdaad? Inga Powilleit (1970) fotografeert sinds haar afstuderen aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag voor diverse Nederlandse en buitenlandse mode-, interieur- en opiniebladen.Tatjana Quax (1968) komt als styling director van Studio Aandacht al twintig jaar over de vloer bij Nederlandse ontwerpers.
Gerelateerde producten
kunst

Rococo in Nederland
Rococo in Nederland De Nederlandse decoratieve kunsten van het midden van de 18de eeuw stonden in het teken van de rococo. Deze van oorsprong Franse speelse en grillige stijl, heeft na een glorie periode ook bijna alle andere landen in Europa veroverd. Ook Nederland raakte in de ban van de modieuze buitenlandse stroming. ‘Rococo in Nederland’ toont meer dan tweehonderd van de mooiste kunstwerken die in Nederland in rococostijl zijn gemaakt: interieurs, meubelen, portretten, gebruiksvoorwerpen van goud, zilver, porselein en aardewerk, beelden, behangpapier en ontwerptekeningen. Vele daarvan worden in ‘Rococo in Nederland’ met prachtige foto’s en uitvoerige beschrijvingen getoond. Het overzichtwerk 'Rococo in Nederland' laat zien dat het Nederlandse rococo gevarieerder, spannender en internationaler is dan tot op heden werd gerealiseerd. Metagegevens • Waanders • Hardback • 330 pagina’s, met illustraties • ISBN 9789040095771 • NUR 646 – Beeldende Kunst • Genre’s: Kunst • Trefwoorden: Rococo, Bouwkunst, Nederland, Tentoonstellingscatalogi, Interieurkunst, Historisch, binnenhuiskunst, meubelkunst, Nederland, Barok en Rococo (17e en 18e eeuw) Recensie ‘Rococo in Nederland’ is een boek over de geschiedenis en ontwikkeling van de Rococostijl rond 1734-1775. Deze decoratieve, ornamentele stijl in binnenhuisarchitectuur en de kunstindustrie, in het buitenland ontstaan, heeft als centrale kenmerk de toepassing van het grillige asymmetrische rocaille ornament. Na een algemene inleiding volgen essays over decoratief beeldhouwwerk in Den Haag, het rococo interieur van de Fundatie van Renswoude te Utrecht en de productie van porselein en faience in Nederland (1755-1775). De objecten zijn gegroepeerd rond thema's als: tuinkunst, de periode Willem IV (tot 1751), buitenlandse inspiratie en kunstvoorwerpen, Franse goudsmeden in Amsterdam, architecten en ontwerpers, de belangrijkste stadscentrums, beeldhouwers, beeldsnijders en meubelmakers, de gedekte tafel en chinoiserie. Hillie Smit Uitgever De uitgeverij Waanders dateert net als de boekhandel Waanders van 1836. Het was aanvankelijk vooral een uitgever van religieuze katholieke boeken, couranten en tijdschriften. Na 1970 is het bedrijf zich gaan toeleggen op uitgaven over geschiedenis en kunst. De uitgeverij werd in 2009 verkocht. De familie Waanders gebruikt de naam Uitgeverij Waanders sinds 2012 weer, voor dochterbedrijf uitgeverij De Kunst. Van uitgeverij Waanders vindt u op ramsj.nl vele kunst- en geschiedenis boeken zoals ‘Rococo in Nederland’kunst

Riksa Afiaty
Power & Other Things
The project takes its name from the demand for the transfer of power and other things to the newly independent Indonesia in 1945. It travels through time, from European colonial occupation through the development of the republican state to the trans-national contemporary cultures of today. It looks at the various international exchanges that happened in the territories of contemporary Indonesia, through the images and ideas of artists. These exchanges were of different kinds: trade, culture, religion, ideology and war. They produced a variety of results: violence, oppression, racism, creativity, spiritual awakening, and other things. The ideologies and challenges of modernity are common ways in which Indonesia has been depicted by others and has defined itself over the period. As this modern period recedes into history, the project will seek ways to remember how it has influenced contemporary understanding and ask the current generation of artists to look back in order to rewrite the past and potentially create the conditions for a different future. The catalogue and the exhibition will follow a broad chronological narrative, allowing readers and visitors to learn more about how this huge archipelago has changed over the past two centuries and to observe how it has responded and adapted to influences originating from both inside and outside the islands. The influence of the imperial Dutch and Japanese occupations naturally form a significant element in the narrative of the exhibition as does the constant struggle for different forms of independence or equal treatment by the Javanese and other Indonesian cultures. The importance of Chinese and Arab influence on Indonesia's cultural history will also feature as the exhibition tries to look for alternative ways, alongside the post-colonial, for understanding the present. The presentations will include work made during the residencies as well as new commissions. Snoeckpap - 127 blz
kunst

Lee Bontecou
De Amerikaanse kunstenares Lee Bontecou wordt sinds de jaren zestig wereldwijd gelauwerd om haar intrigerende beelden en installaties. De rijke, organische vormen van haar sculpturen lijken te zijn ontstaan in een mysterieus universum waarin onze angsten en verlangens gecondenseerd zijn. Deze publicatie verschijnt naar aanleiding van de grote Lee Bontecoutentoonstelling in het Gemeentemuseum in Den Haag, waarvoor ze speciaal een Sandbox creëerde waarin diverse onderdelen van haar werk van de jaren zestig tot nu worden samengebracht. Een bijzondere beeldbijdrage van kunstenares en vriendin van Bontecou, Joan Banach, zoomt in op het ontstaansproces van de Sandbox en brengt een rijk netwerk van Bontecous inspiratiebronnen in kaart: van foto's uit haar geologische en historische boeken tot foto's van werken van oude meesters. Met prachtig, gedetailleerd beeldmateriaal dat allemaal opnieuw in de studio is opgenomen. Niet alleen foto's van alle werken in de tentoonstelling, maar ook haar schetsboeken en de wall of drawings in Bontecous atelier. Zo wordt een intieme inkijk geboden in het creatieve proces van de kunstenares. Met tekstbijdragen van Laura Stamps, conservator van het Gemeentemuseum in Den Haag, en Jeremy Melius, assistent-professor kunstgeschiedenis aan Tufts University in New York. Hannibalgeb - 135 blz
kunst

Den Haag onbewolkt – Cloudless The Hague
Fotograaf Peter Elenbaas fotografeert voor ‘Den Haag onbewolkt – Cloudless The Hague’ een van de derde grootste stad van Nederland: Den Haag. Niet alleen is hier het politieke hart van Nederland, met het Binnenhof en de Ridderzaal, waardoor Den Haag interessant is om vanuit de lucht te bekijken, de hoofdstad van Zuid-Holland is ook de enige grote Nederlandse stad aan de Noordzee, met liefst elf kilometer kustlijn vanaf de Pier van Scheveningen tot aan Kijkduin. De stad kent interessante extremen: de grandeur van het Vredespaleis vormt een wonderlijk contrast met miniatuurstad Madurodam, de volksbuurt Schilderswijk ligt slechts op een steenworp afstand van het chique Bezuidenhout. Fontainegeb - 144 blz