Bindervoet
Bob Dylan. Liedteksten 1962-1973
Liedteksten 1962-1973
€ 30,99 Oorspronkelijke prijs was: € 30,99.€ 12,50Huidige prijs is: € 12,50.
Bob Dylan, geboren op 24 mei 1941 als Robert Allen Zimmerman in Duluth, Minnesota, geldt als de belangrijkste liedjesschrijver van de twintigste eeuw. Zijn invloed is onmetelijk en groeit nog steeds. De inhoud van zijn teksten is waar deze drie ‘Liedteksten’ over gaan. Alle nummers zijn hier verzameld, in het origineel en in een zingbare Nederlandse vertaling, die een heel nieuw licht werpt op de liedjes. Sinds zijn autobiografische ‘Kronieken’ is duidelijk dat Dylan een groot schrijver en stilist is. De Nobelprijs voor Literatuur 2016 heeft dat voor eens en altijd bevestigd. En voor wie het zelf wil lezen en ervaren: bestudeer, zing en lees de liedteksten van de Homerus van onze tijd. Vertaald door Bindervoet & Henkes
Gerelateerde producten
kunst
Bindervoet
Bob Dylan. Liedteksten 1974-2001
Bob Dylan, geboren op 24 mei 1941 als Robert Allen Zimmerman in Duluth, Minnesota, geldt als de belangrijkste liedjesschrijver van de twintigste eeuw. Zijn invloed is onmetelijk en groeit nog steeds. De inhoud van zijn teksten is waar deze drie 'Liedteksten' over gaan. Alle nummers zijn hier verzameld, in het origineel en in een zingbare Nederlandse vertaling, die een heel nieuw licht werpt op de liedjes. Sinds zijn autobiografische 'Kronieken' is duidelijk dat Dylan een groot schrijver en stilist is. De Nobelprijs voor Literatuur 2016 heeft dat voor eens en altijd bevestigd. En voor wie het zelf wil lezen en ervaren: bestudeer, zing en lees de liedteksten van de Homerus van onze tijd. Vertaald door Bindervoet & Henkes Nijgh & Van Ditmaring - 522 blz
kunst
America in black and white
'America in black and white' is the stunning early work of John G. Zimmerman, a true icon of American photography. His massive oeuvre gives a unique panorama of American life and culture in the second half of the twentieth century. This publication presents a selection of black-and-white pictures, shot between 1950 and 1978, which show the rough and uncut visual ingenuity of Zimmerman. Zimmerman was a man of many facets and his pictures cover a diversity of subjects, ranging from sports, fashion, arts and architecture to politics and the Jim Crow South of the 1950s. From producing whimsical ads to covering exclusive stories for mainstream magazines such as Life, Time, Sports Illustrated and Paris Match, from photographing the Beatles to shooting the disastrous fire at a General Motors plant. Zimmerman could do it all and did it ? always pushing the boundaries of the photographic medium. In his endless search for a new visual language and the essence of movement, he created whatever he needed to make the seemingly impossible possible. John G. Zimmerman was a refined chronicler, who wanted to depict every sphere of society, but above all wanted to see, to see more, to see it all. Hannibalgeb - 180 blz
kunst
Tjibbe Hooghiemstra
De onschuld voorbij
Een letterlijk nieuw beeld van Mata Hari, dat haar voor het eerst en pas na meer dan honderd jaar toont in al haar schuldigheid, verleidelijkheid en waanzinnigheid. Drieëndertig nieuwe hedendaagse foto's van Mata Hari, gefotografeerd met behulp van een authentieke foto van haar uit 1905, uit de collectie van het Fries Museum te Leeuwarden. Gedurende de jaren 2015 en 2016 heeft beeldend kunstenaar Tjibbe Hooghiemstra (Tytsjerk, 1957) Mata Hari opnieuw gefotografeerd. Als model stond een, door haar zelf uitgegeven, postkaart uit 1905. In een verleidelijke pose is Mata Hari te zien. Met gebruik van de camera heeft Hooghiemstra een nieuwe serie beelden gemaakt die verschillende facetten van Mata Hari laten zien. Er zijn foto's die haar als een erotische danseres, een waanzinnige of een schuldige in oorlogstijd tonen. Deze schuldigheid is de reden voor de grote serie foto's geweest. Het is een manier om een kritische weergave van Mata Hari te tonen met behulp van haar destijds zelf uitgegeven flyer. De foto's willen een tegenhanger vormen van de nog altijd volhardende eenzijdige mythevorming rondom haar persoon. In 'De onschuld voorbij' wordt de originele foto uit 1905 als opmaat getoond, afgedekt met een dun lapje zwarte stof. Er naast staat het ooggetuige verslag, van Henry Wales uit 1917, van het neervallende lichaam tijdens haar executie. Opmerkelijk is de grote overeenkomst tussen de beschrijving van Wales en de houding op de oorspronkelijke foto uit 1905. 'De onschuld voorbij' bevat meer dan 30 foto's in zwart wit en kleur, afgewisseld met enkele zeer korte tekstbijdragen van biograaf Russel Warren Howe uit 1986 en een korte uitleg over het fotoproject. De foto's lopen uiteen van indringende zwart wit portretfoto's, veelkleurige abstracte sprookjesachtige beelden tot verleidelijke erotische foto's. Allen afkomstig uit de originele foto en heel direct zonder tussenkomst van bewerkingsprogramma's afgeprint. Bornmeerpap - 57 blz
kunst
Jan Cremer, Wim van der Linden
Working class hero
Schrijver en beeldend kunstenaar Jan Cremer (1940) stamt van vaderszijde uit een familie van hoefsmeden en beroepsmilitairen uit Pruisen en Hessen, zijn moeders familie is afkomstig uit Hongarije. Korte tijd volgde hij een opleiding aan de Academie voor Beeldende Kunst in Arnhem. Als schilder kreeg hij snel erkenning met zijn 'peinture barbarisme', intussen reist hij veel en woont overal.In het najaar van 1963 zwerven Jan Cremer en Wim van der Linden ieder weekend samen door Amsterdam. Wim van der Linden heeft een hok met een donkere kamer op Kattenburg, Jan Cremer heeft al een gezin en woont in de Jodenhouttuinen. De huizen die ze daar bewonen, zijn allang gesloopt. Amsterdam in 1963 is een stad in doodsnood. Het is alles sloop en verval. In die puingruwel staat Jan Cremer en kijkt hongerig in de lens.Op zijn drieëntwintigste heeft Jan Cremer een heel leven achter de rug, maar ondanks zijn successen als schilder is hij arm gebleven en noodgedwongen werkt hij in de haven. De Cremer die Wim van der Linden vastlegt, is hard op weg om van 'working class' tot 'working class hero' uit te groeien. Op alle foto's die Wim van der Linden in 1963 van hem maakt, is hij de belichaming van het nieuwe, van de dingen die komen gaan. Het icoon van de verandering wordt de foto van Jan Cremer op zijn Harley Davidson, de coverfoto van Ik Jan Cremer, dat in 1964 verschijnt. Daarna is alles anders.Wim van der Linden en Jan Cremer zullen nog tien jaar samen optrekken. Tussen 1963 en 1969 maakt hij zo'n duizend foto's van Jan Cremer, waarvan het grootste deel zich bevindt in het archief van Cremer. In dit boek zijn 80 door Jan Cremer uitgekozen foto's verzameld. Ze geven niet alleen een beeld van Jan Cremer, maar ze zijn ook een monument voor de vriendschap van twee kunstenaars, de schrijver en de fotograaf. d'Jongehonding - 96 blz