Menu

Freedman

Next! Digest 2007 nr.2 Structuur in de chaos.

Managementboeken op audio-cd

 5,00

ISBN: 9789079765041. Bindwijze: ABD Taal: NL Uitgever: Speaking Matters (NL) BV Auteur: Freedman Categorieën: , .

Gerelateerde producten

economie & politiek

Gundry

Next! Digest 2007 nr.4 Strategie: leidend of lijdend? Over eenhe

In de vierde editie voor 2007 van ?Next! Digest is het thema Strategie: leidend of lijdend? U kunt luisteren naar samenvattingen van drie boeken en een gesprek met Hans Hagenaars. Bij het bedenken van een strategie moeten ondernemers altijd oog hebben voor creativiteit en innovatie. Daarvoor pleiten Lisa Gundry en Jill Kickul in Entrepreneurship strategy, changing patterns in new venture creation, growth and reinvention; Het eerste boek dat we voor u hebben samengevat. De strategische behoeften van een onderneming, zo stellen de schrijvers, hangen af van de levensfase waarin het bedrijf zich bevindt. Het tweede boek dat we voor u hebben samengevat is Wikinomics van Don Tapscott en Anthony Williams. De term wikinomics is natuurlijk afgeleid van Wikipedia. U weet wel de encyclopedie op internet die door vele duizenden mensen is samengesteld. De auteurs noemen het fenomeen dat miljoenen mensen dankzij internet samen aan de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten kunnen werken wikinomics. In Strategies for E-Business - Creating Value through Electronic and Mobile Commerce Concepts and Cases leggen Tawfik Jelassi en Albrecht Enders de link tussen algemene bedrijfsstrategie en e-business. Hierdoor biedt de laatste samenvatting een kader voor het formuleren van een omvattende e-business strategie. Het gesprek van deze vierde editie is tussen Hans Hagenaars - directeur Particulieren en MKB Markt bij ING Bank Nederland - en Guido Thys. Daarin staat het thema van deze editie - Strategie: leidend of lijdend? - centraal.
 5,00
Verder lezen

non-fictie

Malcolm Frank

Code halo’s

Elke keer dat iemand een product zoekt, deelt, koopt, beoordeelt of becommentarieert wordt belangrijke informatie gegenereerd. Zo ontstaat een schil van informatie rond dat product, een code halo. Ook personen die online actief zijn genereren zo'n code halo, zodat we veel over ze te weten komen. Waar ze wonen, waar ze hun aankopen doen, wie hun vrienden zijn en van welke muziek, films of boeken ze houden. Nog niet zo heel lang geleden zouden bedrijven een fortuin hebben betaald voor die kennis. Vandaag de dag is deze informatie vrijwel gratis en direct beschikbaar en in 'Code halo's' leest u hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Het is te gemakkelijk om de opkomst van bedrijven als Netflix en Amazon en de neergang van veel traditionele bedrijven toe te schrijven aan de digitale revolutie. In 'Code halo's' wordt een completer beeld geschetst. De auteurs deden uitgebreid onderzoek naar de factoren die bepalend zijn voor groei en succes in de toekomst. Hun conclusie: benut de digitale informatie, de code halo, die iedere persoon, ieder product en iedere organisatie online omringt. Dit is niet zomaar een verhaal over big data, maar over de toekomst van het zakendoen. Iedereen die denkt dat de huidige datarevolutie alleen relevant is voor IT of marketing heeft ongelijk. Bedrijven als Disney, Amazon en Nike erkennen allang het potentieel van code halo's en bedrijven uit iedere branche kunnen nu hun voorbeeld volgen. Niets doen is geen optie ? Blockbuster en Kodak hebben aangetoond hoe snel die fout kan leiden tot de ondergang. Overal worstelen bedrijven met de vraag hoe ze grip krijgen op de nieuwe werkelijkheid. 'Code halo's' helpt ze eindelijk de kansen te grijpen die het digitale tijdperk ons biedt.
 20,99  7,90
Verder lezen