Menu

J.S. Bach

Nederlandse Johannes Passion van J.S. Bach

Poëtische vertaling

 13,99  7,90

ISBN: 9789076959368. Bindwijze: pap Taal: NL Uitgever: Boekencentrum Auteur: J.S. Bach Paginas: 60 Categorieën: , .

Gerelateerde producten

kunst

Voor eer & glorie

Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden. Na de afkondiging van het Eerste Keizerrijk werd de rijke juweeltraditie van voor de Franse Revolutie nieuw leven ingeblazen. Napoleon had een zwak voor juwelen en spaarde kosten noch moeite voor zijn vrouw(en) en familie. De Petit Caporal gebruikte ze ook als instrumenten om vriend en vijand aan het keizerrijk te binden.
 35,00  7,90
Verder lezen

kunst

Theo Loevendie

Memoires van een componist

Het leven van Theo Loevendie is een soort 'van krantenjongen tot miljonair'-verhaal, maar dan meer in artistiek en sociaal opzicht dan in letterlijke zin. Theo Loevendie werd in 1930 geboren en groeide op in armelijke omstandigheden in een Amsterdamse volksbuurt. In zijn kindertijd was muziek op straat zijn grote inspiratie, omdat hij thuis geen andere muziek kende dan wat volkse smartlappen. Als kleuter werd hij zelfs twee keer als vermist opgegeven omdat hij de uitdrukking 'met de muziek mee' letterlijk in de praktijk had gebracht toen er een optocht met muziek voorbijkwam. Zijn reddende engel was de onderwijzer op de lagere school, die hem in contact bracht met de muziek van Johann Sebastian Bach. Mede door de erbarmelijke omstandigheden in de Tweede Wereldoorlog duurde het tot 1947 voordat een geleende klarinet het startschot vormde voor een inhaalmanoeuvre die Loevendie via het conservatorium bracht tot het hoofdleraarschap compositie aan de conservatoria van Rotterdam, Den Haag en Amsterdam. Als componist reist Loevendie al jarenlang de wereld af om uitvoeringen van zijn muziek toe te lichten en jonge componisten te onderrichten in masterclasses. Daarnaast blijft hij ook de jazzmuziek trouw die hij na de oorlog als tiener leerde kennen. Ook op latere leeftijd is Loevendie nog altijd creatief, zoals een unaniem enthousiast ontvangen concertuitvoering van zijn opera The Rise of Spinoza in 2014 in het Concertgebouw nog eens aantoonde.
 21,99  7,90
Verder lezen

kunst

Jan Hofman

Jan Hofman is bijna een halve eeuw werkzaam als beeldend kunstenaar. Als graficus en als schilder met gemengde technieken. Het werk heeft aanwezigheid en zeggingskracht, is spannend en dwingt tot een visueel avontuur - hoe verscheiden ook, zijn oeuvre heeft een eigen identiteit. Opvallend is ook de technische perfectie en de zorgvuldigheid waarmee elk werkstuk tot stand komt. Hofman kreeg waardering als een creatief en technisch begaafd kunstenaar, met een boeiend en onderscheidend oeuvre. Zijn kunst verdient ruime aandacht. Dat bracht enkele kunstliefhebbers ertoe Hofman een breed podium te geven. Zij richtten de Stichting Jan Hofman Kunstenaar op en organiseerden in 2009 een overzichtstentoonstelling in Leeuwarden, de stad waar hij werkt. Bovendien wilden zij met een boek persoon en werk van Jan Hofman extra belichten.   Recensie Technisch raffinement en een streven naar esthetische effecten strijden om de eer het belangrijkste beoordelingscriterium in het werk van Jan Hofman te zijn. Deze in 1942 in Groningen geboren, maar langdurig in Friesland actieve kunstenaar heeft een indrukwekkend oeuvre opgebouwd. Nogal wat stukken zijn in buitenlandse collecties opgenomen. De chronologisch geordende catalogus laat vooral Hofmans grafische werk zien, vanaf 1961 tot nu, omlijst door twee inleidende teksten, een paar gedichten en overzichtslijsten. De essays (een kort stuk van Evert Duintjer Tebbens en een langer stuk van Jan Snijder) zijn in het Engels vertaald en in kleiner lettertype afgedrukt in de marge van de Nederlandse tekst. Hoe boeiend sommige vroege werken ook al zijn, pas eind jaren tachtig bereikt Hofman de staat die we nu verbinden met zijn naam. Toch is het onderscheidend vermogen daarvan, afgezet tegen de hedendaagse grafiek, niet opvallend groot. Hofman werkt vaak abstract, maar figuratieve elementen zoals plantmotieven zijn nooit veraf. Monumentale kracht en een boeiend coloriet biedt hij altijd. Metagegevens ·         Friese Pers Boekerij ·         Hardback ·         143 pagina’s ·         Geïllustreerd ·         ISBN 9789033008009 ·         NUR: 6423 – Monografie (kunst) ·         Genre: Beeldende kunst, Monografie ·         Trefwoorden: Jan Hofman, Friese schilder. Uitgeverij FPB | NB is de grootste uitgever van boeken in Noord-Nederland en onderdeel van Krijgsman Public Warehousing. FPB | NB legt zich toe op uitgaven van, voor en over Friesland, Groningen en Drenthe en is verder gespecialiseerd in het ontwikkelen van gelegenheids- en jubileumuitgaven voor bedrijven, overheden, instellingen, gemeenten en verenigingen. In zowel grote als kleine oplagen, compleet met professionele redactionele begeleiding, productie en landelijke distributie.
 29,95  7,90
Verder lezen

kunst

Tjibbe Hooghiemstra

De onschuld voorbij

Een letterlijk nieuw beeld van Mata Hari, dat haar voor het eerst en pas na meer dan honderd jaar toont in al haar schuldigheid, verleidelijkheid en waanzinnigheid. Drieëndertig nieuwe hedendaagse foto's van Mata Hari, gefotografeerd met behulp van een authentieke foto van haar uit 1905, uit de collectie van het Fries Museum te Leeuwarden. Gedurende de jaren 2015 en 2016 heeft beeldend kunstenaar Tjibbe Hooghiemstra (Tytsjerk, 1957) Mata Hari opnieuw gefotografeerd. Als model stond een, door haar zelf uitgegeven, postkaart uit 1905. In een verleidelijke pose is Mata Hari te zien. Met gebruik van de camera heeft Hooghiemstra een nieuwe serie beelden gemaakt die verschillende facetten van Mata Hari laten zien. Er zijn foto's die haar als een erotische danseres, een waanzinnige of een schuldige in oorlogstijd tonen. Deze schuldigheid is de reden voor de grote serie foto's geweest. Het is een manier om een kritische weergave van Mata Hari te tonen met behulp van haar destijds zelf uitgegeven flyer. De foto's willen een tegenhanger vormen van de nog altijd volhardende eenzijdige mythevorming rondom haar persoon. In 'De onschuld voorbij' wordt de originele foto uit 1905 als opmaat getoond, afgedekt met een dun lapje zwarte stof. Er naast staat het ooggetuige verslag, van Henry Wales uit 1917, van het neervallende lichaam tijdens haar executie. Opmerkelijk is de grote overeenkomst tussen de beschrijving van Wales en de houding op de oorspronkelijke foto uit 1905. 'De onschuld voorbij' bevat meer dan 30 foto's in zwart wit en kleur, afgewisseld met enkele zeer korte tekstbijdragen van biograaf Russel Warren Howe uit 1986 en een korte uitleg over het fotoproject. De foto's lopen uiteen van indringende zwart wit portretfoto's, veelkleurige abstracte sprookjesachtige beelden tot verleidelijke erotische foto's. Allen afkomstig uit de originele foto en heel direct zonder tussenkomst van bewerkingsprogramma's afgeprint.
 18,00  7,90
Verder lezen